› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › dawes device
- Detta ämne har 27 svar, 2,264 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
Antihero.
-
FörfattareInlägg
-
17 januari, 2007 kl. 14:34 #59948
SecretAgentMan
DeltagareÄsch, straxt under 1,2 är inga problem, har ni kikat på laddtrycksmätaren vad den peakar på med standard laddtrycksstyrning under hög last (full gas på låga varv på hög växel)? 😉
Håll laddtrycket under spärren på 1,2, och det peakar lite högre än det håller även med dawesen, men inte i närheten så illa som med standard styrning (varierar med vädret med, kallare luft, mer syre, mer fjutt på laddtrycket).
Naturligtvis ser man till att bilen man har är i gott skick INNAN man pillar, går den halvdant laddar man naturligtvis inte 1,2 bar och ger sig in på långdistansracing. :+
/J
18 januari, 2007 kl. 15:06 #59965Antihero
Deltagarebeställde en Dawes nu Basic Bost controler (BBC) vart 280kr inkl frakten.
slänger på dp:n , racekat, och Samco turbo inlet hose.
får se vad som blir nästa steg ? ställa dawes på 1.2 ??
Blir det skilnad om jag köper walbro soppapump eller måste det också mappas in ?18 januari, 2007 kl. 15:08 #59966Antihero
Deltagarevad kan jag göra för att ja gska vara säker på att den inte laddar över 1.2 – 1.3 utan att behöva bry mig ??? mappa på jrm är ju ltie svårt då jag är 300 mil bort men tills jag hittar nån där jag är som kan fixa detta ??
18 januari, 2007 kl. 16:31 #59957specialized
Deltagarevad kan jag göra för att ja gska vara säker på att den inte laddar över 1.2 – 1.3 utan att behöva bry mig ??? mappa på jrm är ju ltie svårt då jag är 300 mil bort men tills jag hittar nån där jag är som kan fixa detta ??
Kör en laddtrycksmätare och ställ in daves`n efter den.
Vill du sen vara superseriös så åker du till Subaru-verkstan och kopplar upp Select monitor eller Delta Dash för att se _hur _ rätt laddtrycksmätaren visar. Laddtrycket går att se i ECU`n.Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————18 januari, 2007 kl. 21:04 #59967Antihero
Kör en laddtrycksmätare och ställ in daves`n efter den.Vill du sen vara superseriös så åker du till Subaru-verkstan och kopplar upp Select monitor eller Delta Dash för att se _hur _ rätt laddtrycksmätaren visar. Laddtrycket går att se i ECU`n.Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857—————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————
okej..
tjänar jag nåt på att fixa större soppapump eller är det bara bortkastat ?? walbro soppapump.. och be en subaru verkstad koppla in den.
19 januari, 2007 kl. 08:05 #59954Mats
DeltagareWalbro kan alltid vara bra. Speciellt om du skall trimma mer senare.
Kopplar in gör du själv. Betvivlar att en Subaru-verkstad ens skulle vara intresserad av att koppla in en Walbro pump.Det är hur enkelt som helst att koppla in den.
Behöver du info så borde det finnas nån lathund på forumet. Sök så skall du finna.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg19 januari, 2007 kl. 08:36 #59949SecretAgentMan
Är bilen inte pillad med tidigare så är laddtrycksspärren kvar, och laddar du över 1,2 så kommer du slå huvudet i ratten när nyss nämnda spärr löser ut. 🙂
Men som redan sagts och du säkert förstått behöver du en laddtrycksmätare till att börja med för att ställa in ventilen (dawesen).
/J
19 januari, 2007 kl. 15:11 #59968Antihero
Är bilen inte pillad med tidigare så är laddtrycksspärren kvar, och laddar du över 1,2 så kommer du slå huvudet i ratten när nyss nämnda spärr löser ut. :)Men som redan sagts och du säkert förstått behöver du en laddtrycksmätare till att börja med för att ställa in ventilen (dawesen)./J
Bilen är helt orginal från början.. inget gjort i motorrummet förutom service, fast i dubbla intervaller. så med dawesen så behöver jag alltså inte slå huvet i ratten ?? är de sånt jäkla ryck ?
19 januari, 2007 kl. 15:23 #59952OzO
Deltagareså med dawesen så behöver jag alltså inte slå huvet i ratten ??
Om du inte har (sönder)-sträckt fjädern och skruvat för mycket på Dawesen så skall du inte kunna ladda så spärren slår i. Läs Jerrys Word-dokument och följ anvisningarna så går det finfint! 🙂
är de sånt jäkla ryck ?
Japp! 😀
/G ::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
19 januari, 2007 kl. 15:32 #59969Antihero
Deltagareså med dawesen så behöver jag alltså inte slå huvet i ratten ??
Om du inte har (sönder)-sträckt fjädern och skruvat för mycket på Dawesen så skall du inte kunna ladda så spärren slår i. Läs Jerrys Word-dokument och följ anvisningarna så går det finfint! 🙂
är de sånt jäkla ryck ?
Japp! :D/G ::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
dawesen är beställd och är på väg 280kr inklusive frakt 🙂
så jag har inte haft sönder den änn.. är den jätte känslig.. små små vrid på den bara ut å stämpla och titta på laddtrycksmäateren vart laddet bär iväg?
Hur hittar jag laddtrycksspärren? … jerry skrev ” om någon plockar bort laddtrycksspärren (a’la Superchips) laddar 1,8 bar och skjuter sin motor ” vad menas och hur ser den ut ?.19 januari, 2007 kl. 18:00 #59970Antihero
Deltagare19 januari, 2007 kl. 18:52 #59950SecretAgentMan
Deltagare…att det går att få in så många frågor i en och samma tråd.. 😀
Eftersom man lär sig mer när man engagerar sig själv en smula så pekar jag på sökfunktionen, inget ont menat. 🙂
/J – tar helg nu 😉
19 januari, 2007 kl. 19:37 #59971Antihero
Deltagare…att det går att få in så många frågor i en och samma tråd.. :DEftersom man lär sig mer när man engagerar sig själv en smula så pekar jag på sökfunktionen, inget ont menat. :)/J – tar helg nu 😉
HAHA ja jag vet .. ja jag vet att jag har mycket frågor och kan verka en aning ”jobbig” :+ ? .. men det jobbiga är att man läser mycket om en sak men delade meningar om det vad som är bra eller dåligt. vare sig det är motor olja/trimm/mekning eller delar.
men jaja nu får ja väll skruva på lite med den å se vad som händer
:9 iaf så blir det säkert bra i slutändan -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.