SSC Allmänt snack Allmänt småprat Dawes Device eller en strypventil

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Building Micke
    Deltagare

okej, men vissa sa att turbosmarts pysventiler var bra…

Mm väntade på det optimala svaret:) Nä men jag hade nästan nyss köpt bilen då och sen har det tagit lite tid att få några bra svar..:) alla säger ju så olika… Men bättre sent än aldrig:)

Manor
      Deltagare

Jag kanske är dum i huvudet, men vad är du ute efter?

Dawes Device ska användas istället för de ”bleed-ventiler” som dina två länkar refererar till. Därtill fick du tips om en ”hybrid” dumpventil av märket Turbosmart tidigt i den här tråden. En dumpventil är en helt annan pryl än en Dawes Device eller ”bleed-ventil”.

Jag ber om ursäkt om jag inte uppfattat din fråga korrekt.

mvh Mats N

Manor
        Deltagare

Hej !

Du har fått tips om att köpa en Dawes Device…det finns tusen frågor om Dawes sedan tidigare i forumet så om du vill veta mer om den så är tipset att göra en sökning.

Tips nummer två gäller en dumpventil från Turbosmarts (hybridvariant tror jag Pannan nämner i sitt/sina svar)…det har ingenting att göra med de ”blödventiler” som du länkade till.

Lyckat till :).

mvh Mats N

Manor
          Deltagare

Jag kanske är dum i huvudet, men vad är du ute efter?

Dawes Device ska användas istället för de ”bleed-ventiler” som dina två länkar refererar till. Därtill fick du tips om en ”hybrid” dumpventil av märket Turbosmart tidigt i den här tråden. En dumpventil är en helt annan pryl än en Dawes Device eller ”bleed-ventil”.

Jag ber om ursäkt om jag inte uppfattat din fråga korrekt.

mvh Mats N

Manor
            Deltagare

Jo jag vet det:) Men nu jämförde jag de där länkarna där blöd ventilerna var om det hade samma funktion?Det stod mellan om jag skulle köpa turbosmarts eller den på stylingbutiken. Och ingen dump var det frågan om utan dessa två pysventiler vilken som var bäst eller om det var lika…Har du förstått?:)

De där pysventilerna är nog precis lika dåliga, så du kan med gott samvete köpa den billigaste. Alternativet är att köpa en Dawes Device som fungerar bättre…eller fortsätta att köra original som inte är så illa det heller (då med all ”säkerhet” kvar).

Har du verkligen väntat på att få det ”optimala” svaret i 6 månader. Det är väl herregud bara att slå till. När jag köpte en Dawes så kostade den 800:-…nu får du ju i princip med 3 stycken gratis i flingpaketet ;).

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

Jo jag vet det:) Men nu jämförde jag de där länkarna där blöd ventilerna var om det hade samma funktion?Det stod mellan om jag skulle köpa turbosmarts eller den på stylingbutiken. Och ingen dump var det frågan om utan dessa två pysventiler vilken som var bäst eller om det var lika…Har du förstått?:)

De där pysventilerna är nog precis lika dåliga, så du kan med gott samvete köpa den billigaste. Alternativet är att köpa en Dawes Device som fungerar bättre…eller fortsätta att köra original som inte är så illa det heller (då med all ”säkerhet” kvar).

Har du verkligen väntat på att få det ”optimala” svaret i 6 månader. Det är väl herregud bara att slå till. När jag köpte en Dawes så kostade den 800:-…nu får du ju i princip med 3 stycken gratis i flingpaketet ;).

mvh Mats N

Building Micke
                Deltagare

?????

Building Micke
                  Deltagare
                    Building Micke
                    Deltagare

Jo jag vet det:) Men nu jämförde jag de där länkarna där blöd ventilerna var om det hade samma funktion?

Det stod mellan om jag skulle köpa turbosmarts eller den på stylingbutiken. Och ingen dump var det frågan om utan dessa två pysventiler vilken som var bäst eller om det var lika…

Har du förstått?:)

Building Micke
                      Deltagare
                        Building Micke
                        Deltagare

Jo jag vet det:) Men nu jämförde jag de där länkarna där blöd ventilerna var om det hade samma funktion?

Det stod mellan om jag skulle köpa turbosmarts eller den på stylingbutiken. Och ingen dump var det frågan om utan dessa två pysventiler vilken som var bäst eller om det var lika…

Har du förstått?:)

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.