SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dawes device injustering

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Markuiis
    Deltagare

Hallo!
      Har beställt hem en Dawes device som jag tänkte koppla in i min Wrx sti -02a. Beställde den för att mitt laddtryck svajar rätt rejält, Peakar 1,4 för att sedan gå ner till 0,8-10 och där emellan hoppar nålen lite hur den känner för:P har jag fullgas på höga växlar kan det sjunka ända ner till 0,7. Det är ju en prodrive så det är ju uppgraderad bränsle pump m,m så den borde vara mappad så den borde ju inte få för lite bränsle m.m. Det är original avgassystem på så ”fuelcut” eller va de kallas borde jag väl inte behöva oroa mig? Hoppas iaf att en dawes device kan få ordning på laddtrycket! Men vad ska jag ställa den på för laddtryck? Vill gärna se en bild på hur den ska kopplas in med om någon har det i bakfickan:-D Over and out! /Markus

Cmon
      Deltagare

Hallo!
        Har beställt hem en Dawes device som jag tänkte koppla in i min Wrx sti -02a. Beställde den för att mitt laddtryck svajar rätt rejält, Peakar 1,4 för att sedan gå ner till 0,8-10 och där emellan hoppar nålen lite hur den känner för:P har jag fullgas på höga växlar kan det sjunka ända ner till 0,7. Det är ju en prodrive så det är ju uppgraderad bränsle pump m,m så den borde vara mappad så den borde ju inte få för lite bränsle m.m. Det är original avgassystem på så ”fuelcut” eller va de kallas borde jag väl inte behöva oroa mig? Hoppas iaf att en dawes device kan få ordning på laddtrycket! Men vad ska jag ställa den på för laddtryck? Vill gärna se en bild på hur den ska kopplas in med om någon har det i bakfickan:-D Over and out! /Markus

Ring någon respektabel mappningsfirma och fråga dem om fullt ladd för att sedan gå ner i ladd som du säger. När dem mappar så brukar dem göra så för att spara turbon har jag för mig.

Vart har du läst att soppa pumpen är uppgraderad på Prodrive bilarna? 🙂

GT99
        Deltagare

Ta reda på orsaken till ditt svajiga tryck istället, börja med att prova en annan tryck mätare.

Markuiis
          Deltagare

Ring någon respektabel mappningsfirma och fråga dem om fullt ladd för att sedan gå ner i ladd som du säger. När dem mappar så brukar dem göra så för att spara turbon har jag för mig.

Vart har du läst att soppa pumpen är uppgraderad på Prodrive bilarna? 🙂

Jo jag har tänkt göra det men det är ju en del som använder dawes device här har jag läst så tänkte kolla först:-) High capacity fuel pump står det i mina papper:-)

Markuiis
            Deltagare

Ta reda på orsaken till ditt svajiga tryck istället, börja med att prova en annan tryck mätare.

Ja har forskat lite i det, Jag har ju tagit bort ”Snorkeln” Men det borde ju inte ha något med det att göra? Bakre ljuddämparen är även bortplockad på avgassystemet. Alla slangar är hela och wgn känns bra! Har provat ”nolla” systemet, Bilen går bra och är absolut inte slö! Men, När man drar ut rejält på växlarna så sjunker laddtrycket från 1,4 till 0,8 och det är ju rätt rejält, och som sagt kan det fladra lite upp och ner mellan 0,8 och 1,0 ibland.

TomK
              Deltagare

Ja har forskat lite i det, Jag har ju tagit bort ”Snorkeln” Men det borde ju inte ha något med det att göra? Bakre ljuddämparen är även bortplockad på avgassystemet. Alla slangar är hela och wgn känns bra! Har provat ”nolla” systemet, Bilen går bra och är absolut inte slö! Men, När man drar ut rejält på växlarna så sjunker laddtrycket från 1,4 till 0,8 och det är ju rätt rejält, och som sagt kan det fladra lite upp och ner mellan 0,8 och 1,0 ibland.

Kan vara din WG som börjar bli trött så den inte orkar hålla trycket uppe.

Markuiis
                Deltagare

Kan vara din WG som börjar bli trött så den inte orkar hålla trycket uppe.

Jag har kännt på WG’n och ja tycker inte den känns dålig, Men det kan ju vara den iaf, Om problemet kvarstår när dawes device är insatt så är det ju värt att prova byta den. föresen hur gör man med Den elektroniska laddtrycksstyrningen när man sätter in em strypventim?

TomK
                  Deltagare

Jag har kännt på WG’n och ja tycker inte den känns dålig, Men det kan ju vara den iaf, Om problemet kvarstår när dawes device är insatt så är det ju värt att prova byta den. föresen hur gör man med Den elektroniska laddtrycksstyrningen när man sätter in em strypventim?

Du har alltså trycksatt den och sett att den håller trycket?

Markuiis
                    Deltagare

Du har alltså trycksatt den och sett att den håller trycket?

Nej det har jag inte gjort! Hur gör man det?

Markuiis
                      Deltagare

Nej det har jag inte gjort! Hur gör man det?

Ska man vaccumsuga då eller?

blixte
                        Deltagare

Ska man vaccumsuga då eller?

du ska trycksätta de å kolla så de inte tappar tryck:)

Jim_s
                          Deltagare

Kan man inte bara trycka in/dra ut staget och hålla för nippeln?

Rocco
                            Deltagare

Gör som det är sagt trycksätt med manometer så du ser vid vilket tryck din wg börjar läka OM den nu läker. Kanske är tät som ett grodarsle upp till 1 bar men klarar inte hålla trycket vid 1.1. Det får du aldrig reda på om du ”håller för” och rör på armen.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.