› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Dawes …
- Detta ämne har 26 svar, 1,799 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2003 kl. 12:11 #51223
Niklas
DeltagareProva? Svårt att ångra sig efter att man borrat ett hål större. ”Nej, vi stoppar i järnspånet igen och tejpar fast det”
13 december, 2003 kl. 13:52 #51206SecretAgentMan
DeltagareVarför inte köra som den är, och upplever man att den snabba spoolen är ett problem så löser man det då…?
Att allt är ett sådant problem jämnt och ständigt… :+ 😛
/J
19 december, 2003 kl. 19:40 #51212Fyhr
Deltagarehoho har fått min dawes nu, skrämde dit den illa kvickt, det är skoj att pilla lite 😀
givetvis provkördes det hela så det fungerade, kan glatt medela att jag kör runt på härliga 9 psi än så länge, vill inte ut å ställa in den i mörkret 😀
jag som har fmic, downpipe och ecutek3 kan glatt ställa den till det tryck jag kört på tidigare? (17-18 psi)
en fråga till, hur har ni fäst den, mina slangstumpar var ganska långa så den hängde å dinglade neråt turbon till, en provisorisk anordning för att fästa den till den slangen som går över T-korset (kylarvatten kanske?!) fixades, hur har ni gjort? eller har ni kapat slangarna mellan wg och turbonippeln så dawesen bara hänger där?
hursomhelst övermysig jättestabilt laddtryck och en bil som gick så sakta att man jämt satt å tittade i backspegeln och väntade på de där gamla tanterna i sina nissan micror skulle komma förbisusande 😀
19 december, 2003 kl. 20:54 #51225Niklas
DeltagareDe små slangarna bör du klippa korta. Det skall ju vara så lite väg för luften så möjligt att färdas. Sen kan du ju fästa Dawesen i gummislangen som är ungefär en tum tjock.
20 december, 2003 kl. 11:49 #51213Fyhr
Deltagareok då har jag lite till julpyssel att sysselsätta mig med (läs: ursäkter att slippa städa) 😀
20 december, 2003 kl. 13:24 #51226Niklas
DeltagareDet tar ca 1min att klippa slangarna, varjefall för mig. Så jag tvivlar på att du kommer lyckas unvika städningen alltför länge.
19 december, 2005 kl. 06:19 #51209Manor
DeltagareAlienDice, är känslan att den svarar bättre, samt med lite mer tryck?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51208Manor
DeltagareJa, precis AlienDice…jag har även läst om det på ScoobyNet. Det verkar som om 1 mm (typ) skulle vara perfekt, men detta är endast något jag läst.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51207Manor
DeltagareHej !
Råkade lägga nedanstående fråga under SÄLJES…men den hör ju hemma här…sorry.
För er som har hunnit montera Dawes:en och har (hyfsat) original bilar… Fungerade allt till belåtenhet rakt av? Jag har hört att en del borrar upp ”pyshålet” något (från 0,5 till 1 mm…typ), då motorn blir lite för känslig och laddar max vid 25%-igt gaspådrag.
mvh Mats N – som också har en Dawes (men på skrivbordet än så länge).
19 december, 2005 kl. 06:19 #51219Niklas
DeltagareDawes monterad och regält fastsatta slangar med buntband och slangklämmorna som satt där från början. Dock hann vi inte ställa in laddtrycket då tjejen ringde och sa att filmen slutade tidigt. Så nu åker jag runt med 7PSI och blir ifrånåkt av SAABar. Vilken förnedring men jag bryr mig inte. Det är ju som att springa ifrån någon som går på kryckor! 😀
Tack för hjälpen Matmor! Det var skoj att träffas och pilla lite bil! Ses väl på söndag…
19 december, 2005 kl. 06:19 #51221Niklas
DeltagareDet finns ett litet hål (0.5mm) precis i kröken där Dawes’en svänger 90 grader. Jerry skrev något om det i nån annan tråd att man kunde borra. Jag tror det var han som skrev det varjefall.
19 december, 2005 kl. 06:19 #51224Niklas
DeltagareAllt blir ett problem då man inte kan något.
Nu är Dawesen installerad och inställd. Nu laddar bilen 15PSI ganska exakt. Härligt skjut i kanonen nu! Antingen så är det inbillningar att skillnaden mellan 12 och 15 är en hel del eller så är det en ganska stor extraboost. Skoj är det varjefall! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.