SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dawes …

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Prova? Svårt att ångra sig efter att man borrat ett hål större. ”Nej, vi stoppar i järnspånet igen och tejpar fast det”

SecretAgentMan
      Deltagare

Varför inte köra som den är, och upplever man att den snabba spoolen är ett problem så löser man det då…?

Att allt är ett sådant problem jämnt och ständigt… :+ 😛

/J

Fyhr
        Deltagare

hoho har fått min dawes nu, skrämde dit den illa kvickt, det är skoj att pilla lite 😀

givetvis provkördes det hela så det fungerade, kan glatt medela att jag kör runt på härliga 9 psi än så länge, vill inte ut å ställa in den i mörkret 😀

jag som har fmic, downpipe och ecutek3 kan glatt ställa den till det tryck jag kört på tidigare? (17-18 psi)

en fråga till, hur har ni fäst den, mina slangstumpar var ganska långa så den hängde å dinglade neråt turbon till, en provisorisk anordning för att fästa den till den slangen som går över T-korset (kylarvatten kanske?!) fixades, hur har ni gjort? eller har ni kapat slangarna mellan wg och turbonippeln så dawesen bara hänger där?

hursomhelst övermysig jättestabilt laddtryck och en bil som gick så sakta att man jämt satt å tittade i backspegeln och väntade på de där gamla tanterna i sina nissan micror skulle komma förbisusande 😀

Niklas
          Deltagare

De små slangarna bör du klippa korta. Det skall ju vara så lite väg för luften så möjligt att färdas. Sen kan du ju fästa Dawesen i gummislangen som är ungefär en tum tjock.

Fyhr
            Deltagare

ok då har jag lite till julpyssel att sysselsätta mig med (läs: ursäkter att slippa städa) 😀

Niklas
              Deltagare

Det tar ca 1min att klippa slangarna, varjefall för mig. Så jag tvivlar på att du kommer lyckas unvika städningen alltför länge.

Manor
                Deltagare

AlienDice, är känslan att den svarar bättre, samt med lite mer tryck?

mvh Mats N

Manor
                  Deltagare

Ja, precis AlienDice…jag har även läst om det på ScoobyNet. Det verkar som om 1 mm (typ) skulle vara perfekt, men detta är endast något jag läst.

mvh Mats N

Manor
                    Deltagare

Hej !

Råkade lägga nedanstående fråga under SÄLJES…men den hör ju hemma här…sorry.

För er som har hunnit montera Dawes:en och har (hyfsat) original bilar… Fungerade allt till belåtenhet rakt av? Jag har hört att en del borrar upp ”pyshålet” något (från 0,5 till 1 mm…typ), då motorn blir lite för känslig och laddar max vid 25%-igt gaspådrag.

mvh Mats N – som också har en Dawes (men på skrivbordet än så länge).

Niklas
                      Deltagare

Dawes monterad och regält fastsatta slangar med buntband och slangklämmorna som satt där från början. Dock hann vi inte ställa in laddtrycket då tjejen ringde och sa att filmen slutade tidigt. Så nu åker jag runt med 7PSI och blir ifrånåkt av SAABar. Vilken förnedring men jag bryr mig inte. Det är ju som att springa ifrån någon som går på kryckor! 😀

Tack för hjälpen Matmor! Det var skoj att träffas och pilla lite bil! Ses väl på söndag…

Niklas
                        Deltagare

Det finns ett litet hål (0.5mm) precis i kröken där Dawes’en svänger 90 grader. Jerry skrev något om det i nån annan tråd att man kunde borra. Jag tror det var han som skrev det varjefall.

Niklas
                          Deltagare

Allt blir ett problem då man inte kan något.

Nu är Dawesen installerad och inställd. Nu laddar bilen 15PSI ganska exakt. Härligt skjut i kanonen nu! Antingen så är det inbillningar att skillnaden mellan 12 och 15 är en hel del eller så är det en ganska stor extraboost. Skoj är det varjefall! 🙂

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.