Hejsan har sutit och läst lite här på forumet om just deta, men skulle vilja ha en skis på hur, de i gentligen fördelas vid dom olika lägena på dccdn?
Har då förståt att på den gröna 0= nollan längst ner så är den ju öppen, och fördelar då 65%bak och 35% fram, men sedan då, finns ju typ 5 pilar som blir störe och störe ju längre upp man kommer och slutligen lock, men allstå vill gärna veta hur fördelningen är på dom respektive pilarna.
Vill även veta vilken olja som rekomenderas till bakaxeldiffen?
Tänkte som sagt byta den själv 2 gånger till i alla fall,
samt vad rekomenderar ni för motorolja till min motor, om man funderar på att köra lite mer aktivt, tycker personligen att mobil rally 5-50 är en bra olja, men den kanske inte boxer motorer tycker? ge gärna lite förslag.
Det har varit olika momentdelning mellan fram o bakaxel på DCCD modellerna, nu minns jag inte när vilka användes, men 35/65, 39/61 och 40/60 har alla använts…
Olja rekommenderas 10/50, 15/50 nånting, många här använder motul 300v 15/50.
Momentfördelningen är alltid 65/35, förutom vid 100% lock, då det ju blir 50/50. Ju mer åt lock desto mindre varvtalsskillnad tillåts mellan fram/bak….om jag minns rätt :)/Claes
Okej jo jag har då lyckats läst så mycket att min, pse3 har fördelningen 65/35 i drivning i alla fall.
Tack för tråden, hade i och för sig läst den i går lite slarvigt, men läste lite nogranare nu, och tror jag fattar lite mer nu i alla fall 🙂
Sedan såg jag att den ända olja JRM körde med var just motul, sammt att subaru WRC kör med just motul, så de får ju garanterat bli de hädan efter, tackar och bockar.