› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Defa Canbus 800 larm
- Detta ämne har 23 svar, 1,630 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
22 november, 2005 kl. 15:09 #9103
dlehtihet
DeltagareHej,
Var och skulle montera ett cargard t70c. När jag kommer tillbaka så sitter det istället ett Defa larm på eftersom det tydligen inte fanns
någon kopplingsbeskrivning för Cargard och Legacyn. Det påstods att Detta Defa larm motsvarade Cargard. Nu till frågan. Efter att ha läst om väldigt skumma effekter när flera bilar med Defa larm har stått parkerade (har satt igång och stört ut varandra, etc) så undrar jag nu om jag blivit ”blåst” på ett sämre larm.Defat kan tydligen kopplas på med diverse tilläggsfunktioner (~ lika som cargard), men jag är alltid skeptisk, speciellt efter att ha läst en massa dumt om märket tidigare. Ni som har nyare Defa, har ni haft problem med det?
M v h
Danne
22 november, 2005 kl. 15:11 #102289down_the_drain
DeltagareNope inga problem med mitt defa larm i allafall. Har fungerat felfritt i tre år. Kan tänkas att det e glaskrossens känslighet som kan ställa till det med falsklarm.
/P
23 november, 2005 kl. 09:30 #102291kakan
DeltagareEn annan rolig sak med Defa är att dom har köpt CarGuard, eller CSD som utvecklingsfirman för billarmet hette. Idag finns det bara en person kvar av dom som utvecklade CarGuard och resterande utveckling är flyttad till Oslo (Defas huvudkontor).
Jag skulle nog själv föredra ett CarGuard-larm före ett Defa larm. Kanske lite påverkad av mitt jobb eftersom vi har komponenter i CSD-larmet 😉 och inte i Defas. Sen så är utbyggnadsmöjligheterna ganska väl genomtänkta på T70c med stöd för både GPS och GSM, har inte upplevt att det finns samma integrationsmöjligheter på Defa.
Jag fick själv ett Defa-larm monterat i min Impreza (den korta tid jag hade den), och åtminstone vid ett tillfälle fick larmet frispel när jag låste upp bilen. Ganska underligt på en en månaders gammal bil tyckte jag själv vid tillfället.
6 december, 2005 kl. 10:14 #102282dlehtihet
DeltagareSå,
fixat nu. Nu i veckan åker åbäket ut igen 🙁
Nu till nästa fråga. Vem kan man bäst fråga om möjligheterna att montera ett T70C, trots att det inte verkar finnas beskrivningar för denna årsmodell?
M v h
Danne
Buss på dem Danne…lär dem veta hut :).mvh Mats N
6 december, 2005 kl. 12:02 #102290daniel83
DeltagareDet är ju bra att det löser sig iaf.
//Daniel
6 december, 2005 kl. 12:35 #102284dlehtihet
DeltagareTack,
jo, jag hopper verkligen det jag också. Plan B blir i annat fall att anlita ”a big guy called Ben” (någon som kommer ihåg detta??). Ett garanterat säkert ”larm” 😉
//Danne
6 december, 2005 kl. 13:02 #102278jraberg
Deltagarevad får du ge med installation och allt? (för carguards larm)
-JR
6 december, 2005 kl. 13:41 #102285dlehtihet
Deltagare3600 var priset jag fick.
//Danne
6 december, 2005 kl. 19:20 #102279jraberg
Deltagarehoppsan 😮 och då ingår larmet? wow, hade räknat med typ 6-8 papp 😀
-JR8 december, 2005 kl. 21:14 #102286dlehtihet
DeltagareKalastips Mats, ska nog ev. överväga att kontakta dem.
Måste berätta om hur det gick när jag skulle få larmet demonterat (det har självklart stått och larmat av ingen anledning i natt igen, liksom alla andra nätter. Brukar normalt inte hända så mycket i ett helt låst, tomt garage vad jag vet…..(??)).
Kliver in och lämnar nyckeln. En av säljarna på stället undrar vad jag ska sätta dit istället. Jag berättar att jag kontaktat MDS och att de tydligen skall ha anvisningar för T70. Under tiden som säljaren går iväg (??) så säger han lagom spydigt att ”MDS är ju en jävligt professionell firma!!”. Eftersom han nästan hinner försvinna ut ur butiken får jag med hög stämma kontra med att ”MDS åtminstonde kan leverera vad jag beställt”. Otroligt oproffesionellt att snacka dynga bakom ryggen på konkurrenterna framför sina kunder.
Man får hoppas att chefen för denna butik läser lusen av sina anställda.
/Danne
13 december, 2005 kl. 19:50 #102292thorlake
DeltagareKonstigt, Var ju precis innan sommaren jag fick ett Cargard T70 monterat i min MY05:a, funkar hur jevla bra som helst. Å snyggt ere när den lyser upp hela grannskapet med den blåa dioden. 🙂
Danderyds bilstereo gjorde min montering. Klockrent utan probbs.
Var det andra Cargard jag satte in i bil hos dem utan probbs what so ever. Kolla med dem å hör varför de kan göra det, eller om det hänt någe skumt på sistonde?
http://www.danderydsbilstereo.se14 december, 2005 kl. 06:53 #102293thorlake
DeltagareJepp, det var min WRX.
Hoppas det ordnar sig för dig.
/JT
19 december, 2005 kl. 06:19 #102277Manor
DeltagareNågon som känner till ett märke som heter FoxGuard. Bra eller A-us??M v hDanne
FoxGuard…det låter som motsatsen till en RAGGARBIL :D.
Sorry, kunde inte låta bli.mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #102276Manor
Deltagare(* SKRIIIIIIIK *)Lysande. Eftersom DEFA har köpt upp CarGard så utvecklar de numera inte CarGard vidare för att inte köra ner sig själva. Detta innebär att nyare Subarus är tvungna att sätta dit de vidriga DEFA larmen med alla sina problem. Detta pga att Subaru efter 04 har börjat köra en nyare version av CANbussen. :(Vill därför fråga MatsN, Kakan och ni övriga här vad ni själva skulle rekommendera om det varken kunde bli cargard eller defa. Vad finns det för larm som håller måttet egentligen?M v h Daniel
Om jag inte skulle ha fått tag på CarGuard så hade det nog blivit ett Defa (fast det skulle svida lite i själen). Jag har faktiskt noll koll på vad det finns för alternativ.
Jag vill minnas att Plog-Johan hade kopletterat sitt larm med något ”pratlarm” med namnet Viper. När man kom nära hans Impreza så sa den ”this car is protected by Viper…please stand back”…backade man inte bort från bilen så fick man en ”hårdare” varning innan larmet satte igång att tjuta. Gammal som jag är så ÄLSKADE jag det där larmet. Det var som en levande version av bilen Kit (Michael Knight, a lone crusader in a dangerus world…a world of the night rider…typ). Kanske finns det någon som monterar Viperlarm i Stockholmstrakten!!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #102275Manor
DeltagareSvarar mig själv här. Kontaktade MDS och de verkar kunna stoppa in ett T70c utan problem. Ser lite ljusare ut nu åtminstonde :)//Danne
Ett annat tips är Gumperts bilradio på Vallhallavägen. De har alltid ställt upp till 100%, och brukar kunna fixa lånebil över dagen.
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.