SSC Allmänt snack Allmänt småprat Defa Canbus 800 larm

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Buss på dem Danne…lär dem veta hut :).

mvh Mats N

Manor
      Deltagare

Tack för snabba svar. Då känns det lite lugnare i alla fall :-)Mats,Nej, jag beställde ett cargard t70c, åkte dit och lämnade in bilen. Väntade i 3 timmar på montering och kom fram till fullbordat faktum (DEFA). Tänkte precis som du skriver att ”varför i h-vete ringde de inte och berättade”. Att jag inte bråkade mer berodde på tidspress och att jag inte kunde vänta 2 timmar till medans de rev ner DEFAT igen (var tvungen att åka vidare). Lite fult gjort alla gånger. Dock lovade det att om det skulle bli problem (jag bråkade förstås med dem angående detta) så skulle jag få tid direkt för åtgärd. Vi får se om det jävlas eller om det fungerar som det skall nu.M v h Danne

Dålig stil av monteringsstället, tycker jag. Du kommer säkert att bli nöjd med Defa-larmet…men det är upp till dig som kund att få beställa vad du vill då det är du som ska betala. Märket på larmet är ju lika viktigt som exempelvis märket på extramätarna. Om jag beställer Defi så vill jag inte ha Autometer…även om de säkert fungerar som de ska…typ :P.

mvh Mats N

Manor
        Deltagare

Om du har beställt ett CarGuard så ska du väl ha ett CarGuard och inte ett Defa larm. Kontaktades du innan monteringen, eller ställdes du inför ett faktum att det satt ett Defa i bilen när du hämtade den? Jag väljer CarGuard före Defa då det är svenskt och nära om det skulle vara något strul…CarGuard låg på Lidingö förr.
          Defa har kanske blivit bättre, men varför chansa?

mvh Mats N

dlehtihet
          Deltagare

Måste skriva av mig lite här angående (* drar ett djupt andetag *)

JORDENS I SÄRKLASS SÄMSTA SKITLARM IFRÅN DEFA!!!!

För nog är det väldigt illa att bilen börjar larma helt av sig själv i stort sett varje dag. Nu senast ikväll så ringde en kille ifrån OKQ8 macken bredvid parkeringsgaraget där bilen står och berättade att bilen stod och blinkade som en julgran och tjöt så det stod härliga till.

Imorgon ska larminstallatörerna få ett samtal av mig och därefter ska DEFAt väck och ett CarGard installeras. Förstår inte att det inte kunde koppla in ett CanBus larm ifrån CarGard ifrån början.

(* gnissel *)

//Danne

dlehtihet
            Deltagare

Svarar mig själv här. Kontaktade MDS och de verkar kunna stoppa in ett T70c utan problem.

Ser lite ljusare ut nu åtminstonde 🙂

//Danne

dlehtihet
              Deltagare

Tack för snabba svar. Då känns det lite lugnare i alla fall 🙂

Mats,

Nej, jag beställde ett cargard t70c, åkte dit och lämnade in bilen. Väntade i 3 timmar på montering och kom fram till fullbordat faktum (DEFA). Tänkte precis som du skriver att ”varför i h-vete ringde de inte och berättade”. Att jag inte bråkade mer berodde på tidspress och att jag inte kunde vänta 2 timmar till medans de rev ner DEFAT igen (var tvungen att åka vidare). Lite fult gjort alla gånger. Dock lovade det att om det skulle bli problem (jag bråkade förstås med dem angående detta) så skulle jag få tid direkt för åtgärd. Vi får se om det jävlas eller om det fungerar som det skall nu.

M v h

Danne

dlehtihet
                Deltagare

(* SKRIIIIIIIK *)

Lysande. Eftersom DEFA har köpt upp CarGard så utvecklar de numera inte CarGard vidare för att inte köra ner sig själva. Detta innebär att nyare Subarus är tvungna att sätta dit de vidriga DEFA larmen med alla sina problem. Detta pga att Subaru efter 04 har börjat köra en nyare version av CANbussen. 🙁

Vill därför fråga MatsN, Kakan och ni övriga här vad ni själva skulle rekommendera om det varken kunde bli cargard eller defa. Vad finns det för larm som håller måttet egentligen?

M v h

Daniel

dlehtihet
                  Deltagare

Hej Thorlake,

Antar att du satte in larmet i en wrx (sti), eller var det rentutav en legacy/outback? Fick du det i en legacy så måste danderydskillarna fått tag på klassificerad information någonstans. Jag snackade med MDS idag och de sade att det var omöjligt att installera ett T70, till och med genom ”old school” sättet genom att mäta upp och koppla in. Var tydligen problem att veta vad som egentligen styrde centrallåset och Canbussens inblandning i det hela… Antar att det var din WRX som det hamnade i och då verkar det skilja sig på version av Canbus mellan modellerna (varför det isåfall??).

Mats,

Viper må vara häftigt (och säkert även bra) men jag undrar om man inte snarare provocerar folk med ett larm som käftar emot när man närmar sig. Samhället ser ut som det gör och vissa skulle nog ta det som en uppmaning att göra dumheter med bilen istället…

Någon som känner till ett märke som heter FoxGuard. Bra eller A-us??

M v h

Danne

LegacyLarsa
                    Keymaster

Har haft både defa och cargard, och dessa har funkat bra, så något nerköp är det inte.

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.