Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Tjena!

Jag har en Subaru Impreza GT ’99 som har ett option-installerat DEFA-larm vid leverans. Detta larm har levt i sin egen värld ibland.

Nu har den en egenskap att den larmar bilen själv. Typ så här: Jag stiger ur bilen efter jag vart och kört. Stänger dörren. Sen larmar den själv efter ca 30sek eller nåt sånt. Dörrarna förblir olåsta tills jag själv trycker “lås” på DEFA-centrallås-fjärrisen i nyckelknippan. Öppnar jag en dörr före det, då går larmet.

Vad göra?

/MickeM
      http://www.motorportalen.net

GrizzlyBear
      Deltagare

Om inte jag kommer ihåg fel är det en inställningsgrej. Kolla i instruktionsboken om det inte står något om det där. Farsgubben hade samma problem med larmet i sin SEAT och där var det en inställningsgrej. Det kan dock varit ett CarGard-larm.

Marcuses
        Deltagare

Jag har exakt samma problem med min! .. men som sagt den lever sitt egna liv så nu har den inte gjort det på ett tag.. det roliga va när man körde med bilen och man ser att den larmar på! :confused: Jag har läst manualen och hittar inget om det 🙁

GrizzlyBear
          Deltagare

OK. Det var antagligen ett CarGard 950 farsgubben hade. Det står klart och tydligt på sidan 2 i dess instruktionsbok om denna “funktion”.
            Defa har kanske något liknande… Kolla med någon som installerar larm. De borde ju veta om ingen här vet.

MickeM
            Deltagare

Nå, nu har jag levt med detta ett tag och det funkar för mig. Men när andra ska ha bilen eller man lämnar in den på verkstad eller besiktning, då måste man alltid förklara för dem och man får en grumpen min tillbaks. =)

Det finns nåt (för DEFA) som heter Automatisk Aktivering. Nåt som slås på efter 12 sekunder om man lämnar bilen olåst. Denna är inte aktiverad från fabrik men vill man ha den aktiverad, så måste man låta nån auktoriserad installatör göra det. Hm, det lustiga är att mitt larm själv gjort detta. Så nu är frågan hur man avaktiverar det.

Dessutom funkar inte centrallåset, det bara klickar fast o upp igen på förardörren, de andra säger ingenting. Så kanske om man får centrallåset att funka igen, så funkar larmet?

Hur ska man felsöka centrallåset? Alla dörrswitchar och trunkswitchen funkar, huvswitchen vet jag inte hur man ska testa.

Tips?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.