Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Hejallani!

Måste säga att det var lite genant när centrallåset aktiverades och larmet gick igång när jag körde mitt i stan just när det var som mest folk på gatorna kl. 00:00 på natten efter en festival då alla garanterat vet var sirenerna kommer ifrån pga allt blinkande.
      Körde in på första infart, stängde av bil och larm och allt som gick att stänga av. Startade och gled iväg som inget hade hänt, trots ett större gäng leenden så långt ögat kunde nå.

Inte nog med det så har Immobilizern tokat till sig. Måste aktivera centrallås och avaktivera det för att få igång jäntan!

Nån som vet vad man ska börja med? Jag har ju en reserv-sändare om det skulle vara den första som spökar. Fukt? Kan det strula till larm? Centralenheten?

/MickeM

thehook
      Deltagare

Tjenare,

jag har också DEFA och har råkat ut för att jag måste aktivera larmet för att kunna av-aktivera imobilizern. Jag trode först att jag hade glömt att larma bilen, men det har hänt några gånger nu. Mysko!

Jag hoppa att jag slipper uppleva det du gjorde, och köra runt med larmet på! 😛

Mvh / Krooken

MickeM
        Deltagare

Hej igen!

Provade med reserv-sändaren. Hände igen. Tydligen händer det aldrig om man låser bilen varje gång man lämnar den! 🙂 Men annars är det varje gång och jag måste köra en ON-OFF. Fukt verkar det inte vara. Hörde en annan med liknande problem på sin DEFA, han fick byta cetralenheten…

/MickeM

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.