› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Defi-Link inkoppling?
- Detta ämne har 9 svar, 1,128 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
7 oktober, 2004 kl. 05:03 #15252
skogsmulle
DeltagareTjenare!
Funderar på att skaffa mätare till bilen 😛 , och efter att ha läst igenom några trådar verkar det som det är Defi som gäller.
Nu undrar jag hur svårt det är att koppla in? 🙁 Man är ju inte direkt född i garaget men har inte tummen mitt i handen heller.
Följer alla nödvändiga sensorer med kontrollenheten eller respektive mätare. M a o behöver man något mer än mätarna + kontrollenheten?
/Niklas
7 oktober, 2004 kl. 06:04 #157285SecretAgentMan
Deltagare*lol*
Man tackar för förtroendet Mats. 😀
Hur svårt det blir är klart beroende av vilka mätare du vill ha faktiskt.Oljetemp t.ex blir till att skaka fram en adapter, och den lämpligaste platsen att sätta sensorn sitter bra jäkligt till långt nere på blocket, och kräver lite specialtrix.
Avgastemp är ännu klurigare, fastrostade värmesköldar skall bort, grenrör skall demonteras, borras och gängas.
/J
7 oktober, 2004 kl. 07:07 #157292Rotchen
Deltagare>*lol*
>
>Man tackar för förtroendet Mats. 😀
>Hur svårt det blir är klart beroende av vilka mätare du vill
>ha faktiskt.
>
>Oljetemp t.ex blir till att skaka fram en adapter, och den
>lämpligaste platsen att sätta sensorn sitter bra jäkligt till
>långt nere på blocket, och kräver lite specialtrix.
>
>Avgastemp är ännu klurigare, fastrostade värmesköldar skall
>bort, grenrör skall demonteras, borras och gängas.
>
>/JGrubblar över precis samma sak. Defi då..
Hade tänkt mig oljetemp, oljetryck & laddtryck..
Men EXAKT vilka grejer behöver man?
Följer tråden med stort intresse..:)7 oktober, 2004 kl. 07:22 #157286SecretAgentMan
DeltagareHar du någonsin provat att fråga tvreparatören om exakt vad han gör, vilka verktyg han använder? 😉 😀 :+
Det finns en del info runt detta om man använder sökfunktionen – idag är jag inte på humör att rabbla kompletta lösningar.😉
/J
7 oktober, 2004 kl. 07:52 #157293Rotchen
Deltagare>Har du någonsin provat att fråga tvreparatören om exakt vad
>han gör, vilka verktyg han använder? 😉 😀 :+
>Det finns en del info runt detta om man använder sökfunktionen
>- idag är jag inte på humör att rabbla kompletta lösningar.
>
>;)
>
>/JNej, för jag är helt ointresserad av hur min tv funkar & jag skulle aldrig få för mig att rota i den själv..:+
Har sökt en massa men känns ändå inte som jag fått helt klart för mig vilka grejer man ska ha, därav frågan..meeen jag söker väl vidare då..;)
7 oktober, 2004 kl. 10:06 #157291skogsmulle
DeltagareOK, jag tror jag vågar mig på ett försök. Tänkte inte ha varken olje- eller avgastemp (till att börja med), utan siktar på ladd- och oljetryck.
Skulle jag köra fast 😮 så får jag väl höra med den allsvetande Mr hemliga Agenten Jerry :+ .
/Niklas
Ludvika7 oktober, 2004 kl. 14:11 #157288SecretAgentMan
Deltagare*asg*
Självklart, sitter och filar på ett kontrakt redan nu. 😀
Sorry för urspårningen, har fått daglig dos av koffein nu. 🙂/J
19 december, 2005 kl. 06:19 #157287SecretAgentMan
Deltagare…dags att starta ett betalnummer snart då.
/J
19 december, 2005 kl. 06:19 #157289Manor
DeltagareHej !
Defi är ett bra val :).
Var bor du? Har du långt till Västerås? Om svaret är nej, så finns det en hemmabio intresserad IT-nisse som är Defi-montör-expert, just i denna staden ;-). Kontakta Dr. Jerry (SecretAgentMan) för inköp och montering, så behöver du inte grubbla på något.
Det enda problemet med en massa mätare är risken för att råka ut för ”information overload” :D.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #157290Manor
Deltagare>…dags att starta ett betalnummer snart då.
>
>/J…då får väl jag procent på de kunder jag skickar till Västerås…eller hur Jerry :P.
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.