Har länge funderat på att skaffa lite mätare till bilen men velat fram och tillbaka på vad jag ska ha för sort. Har kommit fram till att det blir antingen Defi eller Stri. Vet att det är många som förespråkar Defi men tänkte ändå att ni kunde komma med lite synpunkter om båda sorterna! Har för mig att det var någon i klubben som kunde fixa Defi mätare till bra pris….eller så yrar jag bara??? 😉
Har för mig jag läst nånstans på 22b att defi inte är de mest exakta mätarna som finns. Har inte defi själv så detta är bara vad jag läst. Men finns fler i klubben som har defi, de kanske har andra erfarenheter. Kommer antagligen skaffa mätare själv men det blir nog inte defi. Stack har ju sjyssta grejer annars 😉
Defi är kalas, och jag tror att de visar rätt (men inte kan jag bevisa det inte).
Jerry (aka. SecretAgentMan) is da man att prata med angående montering och beställning.
…och laddrycket visar inte rätt, även om housewagonmätz vill det. 😀 Det slår fel på ~0,1 bar på de flesta runt 1,5 bar. 🙂
Vad det står på tavlan är rätt irrelevant, det är vart nålen pekar normalt som är intressant, ändringar från normalläge är det intressanta (det är där defi rockar med peakvärden..).
/J
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.