Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    PetterSolberg
    Deltagare

tjena.. finns det någon här som är kunnig på att sätta på ett dekalset på bilen eller vet någon som kan göra det för en inte allt för dyr peng? tänkte på detta dekalset: http://www.teleadhesivo.com/principal.asp?navegacion=categorias&vista=detalle&categoria=69&pagina=1&texto=&producto=1125
      Patrik 😛

Niklas
      Deltagare

Om du köper dekalerna hjälper jag dig gärna att montera dem. Jag ansvarar dock inte för att det blir perfekt men jag har fått lite erfarenhet så det skall nog inte bli hur dåligt som helst. Jag vet inte var du bor men är det i Stockholm så har jag ett varmgarage med bra belysning och 220V uttag där vi kan vara.

Annars så skall jag ta fram ett komplett dekalset till en medlem i klubben (han får själv ”komma ut ur gaderoben”), detta är till en MY01. Kan kolla vad det skulle kosta med en MY03/04 setup också. Men enklast är ju att du köper ett färdigt kit om du nu ändå hade tänkt göra det. När du får dekaler om jag skall fixa vågar jag inte säga, förhoppningsvis innan sommaren.

PetterSolberg
        Deltagare

det kitet som jag länkade till kostar ca 2500 plus frakt.. och det är från wrc2003.. vad för pris har du på dina kit du kan ta fram? årets wrc skulle gå på c:a 7600 plus moms eller var det var när jag kolla med några på svenska rallyt..
          bor 45 mil från sthlm så det blir väl liite långt..
          patrik

Niklas
          Deltagare

Varför det skulle vara dyrare med årets uppsättning har jag ingen aning om. Jag skulle gissa att det skulle vara lika dyrt för mig att ta fram en uppsättning för 01 som för 05. Men exakt vad det skulle kosta vet jag ännu ej då jag inte fått måtten för hur stora dekalerna skall vara på 01an. Inte förrän jag fått det kan jag skicka iväg dem för att få ett prisförslag.

jenza
            Deltagare

yes, tack för besöket i umeå jonas 😀

*det är bara gas som gäller, släppere så bara gaaas mer*

//jenza

AK_Impreza
              Deltagare

Alien vad kostar ett sådant kitt till en GT -99?

Niklas
                Deltagare

Jag har inte ett pris på komplett uppsättning. Men jag skulle gissa på 3000-5000kr om man gör en hel del förarbete själv för att underlätta för tillverkaren. Vet inte vad jag lagt ut på mina dekaler men man kan ju räkna själv på ca 50-75kr/st för varje ”normalstor” dekal sen ca 2000-2500kr sammanlagt för de stora på sidorna, huven och bakluckan.

AK_Impreza
                  Deltagare

Takkar så mycket för uppgifterna 🙂 låter intressant! nått du skulle kunna hjälpa till med?

Niklas
                    Deltagare

Med att få fram eller med att montera?

AK_Impreza
                      Deltagare

Både och 😉

Niklas
                        Deltagare

Montera gör jag gärna. Ta fram dekaler kan jag försöka göra. Tänkte sätta ihop en uppsättning för varje årsmodell när jag får tid till det. Till MY00 har jag redan (samma som min) modifierad för att passa 4-dörrars modellen. Till övriga är det lite kämpigare. Får väl ta med mall och måttband på en kommande regionsträff för att få måtten på hur stora dekalerna får vara.

Manor
                          Deltagare

AlienDice är vår expert när det gäller alla typer av dekaler.

mvh Mats N

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.