› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Delar ,styling m m m från USA
- Detta ämne har 12 svar, 1,171 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av Assazel.
-
FörfattareInlägg
-
26 november, 2003 kl. 19:11 #15117DolDeltagare
Hej
Kollade lite på delar, styling,filter,till min WRX
på Ebay i dag dom är mycket billigare där nere och det finns
mycket mer roliga saker där än i tråkiga Sverige där det finns knappt
någotNu undrar jag är det någon som har tagit hem saker från USA
som vet har det funkar,Tid,pris frakt m m mNiklas
26 november, 2003 kl. 19:20 #156120NiklasDeltagareFrakten är inte billig om vi säger så. Det du vinner i pris förlorar du i frakt. Dock finns där ju grejor som inte finns i Sverige eller ens Europa – då har man inte mycket att välja på.
Janne kan berätta hur mycket frakten kostade för hans feta plog, minns inte siffrorna och vill inte gissa.
26 november, 2003 kl. 20:08 #156113KvarnisDeltagareStora packet kan bli mycket dyra !!
mindre delar så kan man känna en hel del pengar då utbudet till WRX’n är STORT !!!!!!! 😮Tänk dock på skilnader mellan olika MY’s så du slipper krångel med att skicka tillbaka felbeställnigar etc
26 november, 2003 kl. 20:51 #156114WallinenDeltagareTänk också på att du betalar tull (om värdet överstiger 400 kronor tror jag) och sen moms på det.
/W
27 november, 2003 kl. 08:27 #156112Janne248Deltagare>Janne kan berätta hur mycket frakten kostade för hans feta
>plog, minns inte siffrorna och vill inte gissa.Frakten för ”plogen” gick på c:a 3000:- men då skötte transport firman (Expeditors) allt, dvs också tull & moms.
Så stora grejor kostar att få hem, där jag köpte (Nipponpower) kunde inet ens fixa frakt, för dom kan bara skicka med UPS och paketet var för stort för dem. DHL skulle ha 7700:- 😮 😮 😮29 november, 2003 kl. 17:07 #156115YonazDeltagareAllt jag köpt till min bil (WRX) förutom det jag köpte av Kvarnis är från Ebay eller gruppe-s. D.v.s allt är importerat från USA.
avgassystem, vinge, grill, dimljuskåpor beninpump, inredningsdetaljer, och snart IC..
Inga problem, jag hjälper dig gärna om du är osäker på något.
Att det finns pengar att spara är en sak som är säker!Ps! Jag aldrig betalt någon tullavgift.
30 november, 2003 kl. 09:01 #156121NiklasDeltagareYnoaz: Vad skriver de att paketen innehåller?
30 november, 2003 kl. 09:54 #156116YonazDeltagare”kolfiber” ”bildelar”
Svåra saker att värdera för ett tulltjänsteman, men kommer säkerligen få betala tullavgift på min IC (den blänker och ser dyr ut
:9 )2 december, 2003 kl. 15:25 #156117AssazelDeltagareOm paketet nu blänker och ser dyr ut så be dem packa med ngt annat? för inte skickar de väl ic:n utan emballage? 🙂
2 december, 2003 kl. 15:28 #156122NiklasDeltagare>Om paketet nu blänker och ser dyr ut så be dem packa med ngt
>annat? för inte skickar de väl ic:n utan emballage? 🙂Du vet väl att tullen öppnar paket va? 🙂
2 december, 2003 kl. 19:55 #156118AssazelDeltagaretrodde man bara scanna igenom med X-ray…
2 december, 2003 kl. 20:30 #156123NiklasDeltagareVad jag förstod Yonaz som säger att ICn blänker och ser dyr ut så är det ju ICn han menar och inte paketet som den ligger förpackad i. Alltså antar jag att Tullen måste öppna paketet för att se den.
Självklart menade jag inte att Tullen öppnar ALLA paket men det sägs ju att man skall ha tur för att slippa tullavgift så nog lär det vara en del varjefall, annars skulle det ju vara att man skall ha otur för att behöva betala tullavgift…fast det är klart, beror ju på hur man tänker…
”Är glaset halvfullt eller halvtomt?”
3 december, 2003 kl. 08:50 #156119AssazelDeltagaredet beror på om det va fullt från början eller tomt från början… 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.