SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Demontering av avgassytem.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    daniel83
    Deltagare

När man ska montera ny downpipe.
      *Är det svårt att ta bort den gamla och är det något speciellt man ska tänka på???
      *Ska downpipen dras med moment mot turbon och hur mycket i så fall???
      *Hur lång tid tar det ungefär för en oerfaren att byta från turbon och bak???

Tack på förhand.

/Daniel

nisse
      Deltagare

ny packning mot turbon kan nog vara en bra ide!

ang moment så dra tills det sitter men dra inte av. 😉 det inbygda moment nyckeln funkar bara bra på avgas delar. det som kan vara lite bökigt är att få loss dom gamla bultarna/muttrarna på turbon. mycket rostlösare brukar fixa det! även lite känsla brukar funka bra. inge roligt(tar lite tid om man är ovan) att byta pinnbultarna i turbon.

lycka till!

daniel83
        Deltagare

byta pinnbultarna i turbon????

Hur mycket kostar en packning då?????

zOdi
          Deltagare

runt 150 spänn har jag för mej finns att beställa hos landrins…

zOdi
            Deltagare

har för mej att downpipen satt med 3 bultar och 3 muttrar mot turbon, 2 av dom va JÄVLIGT dryga att skruva av och skruva dit.

Tog väll ett par timmar för mej iaf men då gjorde jag det liggandes på rygg på garagegolvet endast uppallat dock med en hantlangare 😉

SecretAgentMan
              Deltagare

Det behövs inte bytas pinnbultar i turbon, och packningen är heller inte nödvändig – men inte en dum ide om slantarna finns. 🙂

Bultarna har en tendens att jäklas lite ibland, men med lite jäklaranamma och stora verktyg löser man det mesta. 😀

/J

daniel83
                Deltagare

Vilken packning beställde du då????
                  Jag ringde ditt idag. 18:- för packningen.

nisse
                  Deltagare

det jag menade var om man knäcker en, som jag gjorde, så blir det jobbigt.

zOdi
                    Deltagare

Vilken packning beställde du då????Jag ringde ditt idag. 18:- för packningen.

jaaa den mellan turbo och downpipe så klart… 18:- låter helt orimligt dom kan inte ha fattat va du menade.

zOdi
                      Deltagare

jag blev iaf informerad om att man ska byta packningen och inte återanvända den gammla, det kunde få dyra konsekvenser om man åkte omkring med läckage mellan turbo å DP 😛

Kvarnis
                        Deltagare

jag blev iaf informerad om att man ska byta packningen och inte återanvända den gammla, det kunde få dyra konsekvenser om man åkte omkring med läckage mellan turbo å DP 😛

BULL S-IT !! 😀

Men det är trevligt om det är tätt och man slipper läkage 🙂

Yonaz
                          Deltagare

Gassvets/gasolbrännare + 5/56 brukar underlätta. Värme gör gott på onda bultar 🙂

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.