SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Demontering av dörrsidor fram

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    migu
    Deltagare

Har drabbats av en glappande originalhögtalare (verkar faktiskt vara högtalaren det är fel på och inte kablarna!) fram på min GT och behöver därför riva dörrsidorna fram för att kunna byta högtalarna.
      Jag har hittat två skruvar som rimligen måste bort (en i dörröppningshandtaget och en dold bakom en plastlucka), samt en svart ”plastplupp” längst fram på dörren som jag förmodar man bara ska sprätta bort?
      Sen då? Skall delen på armstödet med elhissknapparna bändas/snäppas bort eller sitter det på något finurligare sätt?
      Finns det någo annat konstigt att tänka på, typ plastclips som går sönder/far iväg om man gör på fel sätt?
      Man vill ju inte chansa på att grejerna skall lossas med (milt) våld om det i efterhand visar sig att de inte skulle det, om ni förstår hur jag menar :+

/Micke

migu
      Deltagare

Skruven i ”dörröppningshandtaget” behöver/ska inte tas bort…däremot plastskyddet det som även innehåller ett galler till den eventuellt diskanten. Det finns en ytterligare skruv under elhissknappspanelen (som du misstänkte). I övrigt ska det inte behöva innebära några bekymmer även om plastclipsen givetvis kan gå sönder om du sliter för mycket.Lycka till / Mats N

Ok, tackar! 🙂
        Blir ju alltid lite lättare när man slipper gissa sig fram.
        En och annan u-formad 😮 dörrsida har det ju blivit genom åren och det vill man ju inte att Imprezan ska drabbas av.

//Micke

Janne248
        Deltagare

Lite sent me, kika på Jerrys sida skit bra beskrivning där för en GT!

migu
          Deltagare

Lite sent me, kika på Jerrys sida skit bra beskrivning där för en GT!

Man tackar, precis vad jag behövde! 🙂

/Micke

Toxicator
            Deltagare

Du råkar inte veta om det finns något dyligt för en WRX -05:a?

Någon som vet hur dessa dörsidor sitter? Är det samma lika eller?

mvh
              Mange G

Manor
              Deltagare

Har drabbats av en glappande originalhögtalare (verkar faktiskt vara högtalaren det är fel på och inte kablarna!) fram på min GT och behöver därför riva dörrsidorna fram för att kunna byta högtalarna.Jag har hittat två skruvar som rimligen måste bort (en i dörröppningshandtaget och en dold bakom en plastlucka), samt en svart ”plastplupp” längst fram på dörren som jag förmodar man bara ska sprätta bort?Sen då? Skall delen på armstödet med elhissknapparna bändas/snäppas bort eller sitter det på något finurligare sätt? Finns det någo annat konstigt att tänka på, typ plastclips som går sönder/far iväg om man gör på fel sätt?Man vill ju inte chansa på att grejerna skall lossas med (milt) våld om det i efterhand visar sig att de inte skulle det, om ni förstår hur jag menar :+ /Micke

Skruven i ”dörröppningshandtaget” behöver/ska inte tas bort…däremot plastskyddet det som även innehåller ett galler till den eventuellt diskanten. Det finns en ytterligare skruv under elhissknappspanelen (som du misstänkte). I övrigt ska det inte behöva innebära några bekymmer även om plastclipsen givetvis kan gå sönder om du sliter för mycket.

Lycka till / Mats N

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.