SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Demontering av sidokjolar

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Stefan Palm
    Deltagare

Hej!

Hur demonterar man sido och bakjolarna på en Impreza -99 CC.
      Allså dom svarta kjolarna.

Mvh Stefan

Stefan Palm
      Deltagare

Kanon!

Dom är ju lite tråkiga när dom är svarta så vi tänkte skicka dom på lack så ser det lite bättre ut.

David
        Deltagare

Jo de blir faktist en jäkla skillnad med lite färg där nere 😉

Mvh David

Putte GT
          Deltagare

Var ska ni lakera dom? jag söker någon bra och billig lakerare i gbg trakten.

Stefan Palm
            Deltagare

Finns bra lackerare i Mark och Varbergs kommun, blir väl en all alla dom.

David
              Deltagare

Dom på sidorna e bara o lossa skruvarna sen dra ut försiktigt. Dom sitter med clips som man inte vill ha sönder (dyra).
                Bak e lite krångligare tror det sitter nån skruv man får lossa sen samtidigt som man drar dem utåt så pressar man fram dom mot bakdäcket.
                Är nog mkt enklare om man e 2 så nån drar o en pressar.

Lycka till 😉

/David

Edit: Annars finns det säkert 10-20 trådar till om hur man lossar dem bara o läsa 😛

Manor
                Deltagare

Davids svar stämmer precis. Jerry hjälpte mig att få bort kjolarna i samband med fjäderbytet förra helgen.

Sidokjolarna sitter alltså med skruvar underifrån och små smala clips från sidan (som går sönder ganska lätt). Skruvarna sitter i breda ”plastmuttrar” typ, och nästan varje plastmutter snurrade för mig. Det gick dock att hålla fast dem med en tång, och därefter skruva ur dem. Skruvarna var rejält rostiga, så jag antar att det var det som gjorde att de satt fast som berget i plastmuttrarna. Jag passade på att köpa nya på den lokala plåtverkstaden. Clipsen köpte jag hos Fürstenhoffs, som verkar ha det mesta hemma i clipsväg :).

Bakkjolarna sitter med en skruv från bakhjulsöppningen, samt med en skruv i andra änden (under nummerplåten)…därefter tar man försiktigt och bänder ut bakkjolen och pressar den framåt mot hjulhuset…då lossar den från de övriga två ”clips” som den sitter fast med.

mvh Mats N
                  edit: lite stavfel 🙁

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.