SSC Allmänt snack Allmänt småprat Denna jä*** ökning av snuset

• Detta ämne har 19 svar, 1,479 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av b20mannen.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Fint som snus, mmmmmm x(
      Innan nyår så hade jag laddat upp med några stockar snus.
      I veckan när jag märkte att snuset va slut så åkte jag iväg och köpte en ny dosa. Vad får man höra?
      48:- tack.
      Kärringjävel tänkte jag för mig själv, betalade och log.

Nu till min fråga. Vad kostar snus för en butik/mack att köpa in?

//.zip

b20mannen
      Deltagare

Tja? Det är ju en skattehöjning som ligger bakom ockerpriset på snus.

Svepskälet är att det ska vara bra för hälsan med skatt på snus.

Men jag är skeptisk.

Jag tror den enda effekten är av tobaksskatt är att det snor pengar av folket.

Och att just snus ska vara så missgynnat. Blir ju bara mer och mer mystiskt vartefter nya medicinska rön görs gällande snusning.

Jag håller mig nog till mina cigarrer. Är ju såå mycket nyttigare för lungorna än snus? Host? 🙂

.zip
        Deltagare

Ha 🙂 Det finns inget bättre än en fet prilla efter maten.
          Såg att man kunde beställa snus från Danmark till inte ens hälften av priset här i Sverige, och lagligt dessutom.
          Så det är bäst att passa på innan staten hittar på någon ny lag.

//.zip

b20mannen
          Deltagare

Köp större kylskåp. 🙂

yngwie
            Deltagare

skrämmande är det, än har jag inte fått uppleva chocken, har nämligen kvar 8 doser sen uppbunkringen! 🙂

RXY430
              Deltagare

Det är med snuset precis som med bensinen…
                Det kommer aldrig upp i sitt rätta värde 😀

Men det är klart, jag varken svär, kör bil, snusar eller dricker
                sprit men ljuger det gör jag ta mig f*n 😛 😛 😛

Tror jag gav 340 kr för en stock med snus sist, var iofs portion bekväm som man är :9

IMPREZA FOREVER
                Deltagare

Ja det e tamejfan för jävligt hur det får gå till x(

Jag har beställt ett set på 2kg från gellivaresnus och det kommer i början av februari 😛

Polarn har kört detta i många år och det är riktigt bra snus
                  man kan välja mellan olika aromer från Bergamott till vanilj.

Gå in och titta och bestämm själva!
                  Priset på en dosa är ca 14kr om man beställer ett set om 2kg snussats inklusive frakt och aromolja.

http://www.gellivaresnus.se/default.htm

Niklas
                  Deltagare

Frågan borde istället vara hur man kan år 2008 få fortsätta sälja produkter som i slutändan innebär skador på konsumentens kropp och kostnader för samhället. 😛

PS: När jag såg rubriken trodde denna tråd skulle handla mängden utspottade prillor som ligger överallt och nu även på någons Impreza. Så var inte fallet…

simo
                    Deltagare

Frågan borde istället vara hur man kan år 2008 få fortsätta sälja produkter som i slutändan innebär skador på konsumentens kropp och kostnader för samhället.

Med tanke på hur man hanterar livsmedel idag tror jag inte att det blir så mycket kvar att sälja om de ska ta bort allt som är skadligt…tänker på köttfärs o grejer 😉

/U – som betalade 180:- för en stock senast

b20mannen
                      Deltagare

Frågan borde istället vara hur man kan år 2008 få fortsätta sälja produkter som i slutändan innebär skador på konsumentens kropp och kostnader för samhället. :PPS:

Som bensin då, menar du?

Snus går mot en ljusnande framtid då det tydligen inte var så farligt som vissa velat påskina.

Som skärgårdsbo kan jag inte annat än bejaka snuset. Det brukar få folk på gott humör med en prilla snus. 😉

Däremot snusar jag inte själv. Det skulle se ut det! Nä jag håller mig nog till cigarrer. :9

När jag såg rubriken trodde denna tråd skulle handla mängden utspottade prillor som ligger överallt och nu även på någons Impreza. Så var inte fallet…

Din klagobert! 🙂

Har du varit i naturen nån gång? Den består ju till 99% av snus från början. 😀
                        Däremot inte packat i små musblöjor då, som snuset alltmer börjar säljas som. :+

Manor
                        Deltagare

Äsch, sluta snusa och lägg pengarna på något bättre istället.
                          Jag slutade själv för 14 år sedan…och inte en prilla sedan sist. Det var några överjävliga första veckor, men efter det är det ingen större fara.

mvh Mats N – som ibland drömmer att jag fortfarande snusar…

kelta
                          Deltagare

Lider med er
                            ja de e riktigt löjliga pengar
                            själv fick jag välja en ny impreza eller snusa
                            svaret e nykter nikotinist sen 1,5år tillbaka

larsallan
                            Deltagare

http://snus.handla-billigt.nu/

En stock för 250 spänn.

Har en polare som har beställt därifrån.

larsallan
                              Deltagare

Frågan borde istället vara hur man kan år 2008 få fortsätta sälja produkter som i slutändan innebär skador på konsumentens kropp och kostnader för samhället. :PPS: När jag såg rubriken trodde denna tråd skulle handla mängden utspottade prillor som ligger överallt och nu även på någons Impreza. Så var inte fallet…

Är så sjukt less på den där svenska socialdemokratsmentaliteten. Vi kan väl lika gärna förbjuda allt då. Allt som är roligt är farligt. Mind your own business tycker jag.

Det är konstigt att holländarna verkar klara sig så bra trots deras liberala politik. Synd bara att det bästa landet kommer slukas av havet snart…

b20mannen
                                Deltagare

Synd bara att det bästa landet kommer slukas av havet snart…

Atlantis? :+

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.