› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Denna jä*** ökning av snuset
- Detta ämne har 19 svar, 1,479 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
25 januari, 2008 kl. 23:32 #116935
Adam K
Deltagarehttp://snus.handla-billigt.nu/En stock för 250 spänn.Har en polare som har beställt därifrån.
De e 10 liter bensin det, säg en liter per varv på SS, 10 varv på SS, per vecka, bara på att sluta snusa :+
25 januari, 2008 kl. 23:41 #116927Yonaz
DeltagareGick över till kronan 1/1. 207:- för en stock, billigare än innan nyår. Säger det funka.
/J – Tar sig råd att förstöra kroppen =)
26 januari, 2008 kl. 01:02 #116932b20mannen
Deltagare…Är så sjukt less på den där svenska socialdemokratsmentaliteten. Vi kan väl lika gärna förbjuda allt då. Allt som är roligt är farligt. Mind your own business tycker jag.Det är konstigt att holländarna verkar klara sig så bra trots deras liberala politik.
Håller verkligen med. Varning för lång utläggning. Skott kommer! 😀
Det är en sak att ta ställning till eget bruk. Men jag går inte så långt att jag förbjuder andra att göra det jag inte gör. Det är faktiskt rätt barnsligt.
Jag röker cigarr. Det har jag som vuxen människa valt helt medvetet. Och jag njuter av det. Men jag rekommenderar heller inte att andra ska göra det.
Tror alla har tjuvrökt i tonåren. En del fastnade direkt. Inte jag. Tyckte det var helt värdelöst med cigaretter. Kände inget sug alls.
Provade ju även snus. Visst. Det ger en kick, men funkade inte för mig.
Så jag blev en sån där antirökningsterrorist till viss del. Men inte förbjöd jag andra människor att röka. Bara gör det inte i mitt sovrum, eller vid matbordet när jag sitter och äter.
Öl och sprit provade man med. Blev ju som de flesta andra tonåringar – Dum, flamsig och full av spontan initiativkraft. 😀
Nåt sug efter alkohol har jag aldrig nånsin känt. Har bara sett det som ett sätt att bli dum, flamsig och full av spontan initiativkraft. 😉
Men som livet artade sig så kom jag på att jag inte behövde alkohol för att bli… öh?!? :+
Så efter det så rör jag inte alkohol. Inte ens ett glas cider. Ger mig inget, och sen ser man ju hur andra har problem med spriten. Så därför är jag helnykterist.
Fast alkohol är ju bra till att smörja borrstål med i verkstan. 🙂
Det är ett enkelt ställningstagande för mig att vara helnykterist. Men inte fasen ställer jag mig upp och förbjuder andra att dricka.
Livet artar sig som sagt ibland inte som man väntat sig. Provade en riktigt fin cigarr en gång på en herrmiddag. Jag fullkomligt älskar aromen av en god cigarr. Speciellt tillsammans med choklad och kaffe. Den som inte provat det vet helt enkelt inte. Sen upptäckte jag att jag gillade den typen av rush som en fin cigarr ger. Drog halsbloss på den där första cigarren och stornjöt. Samt bestämde mig för att undvika cigarrer.
Sen gick det några år, och jag råkade ut för en trafikolycka, och skadade ryggmärgen. Den smärtan reviderade min 1-10 skala för smärta med tio gånger. Och jag gick med den smärtan i tre och ett halvt år efter olyckan utan avbrott.
I början så blev det massvis med ipren och en och annan citodon för att åtminstone stå ut med smärtan. Så en kväll så stod jag och pratade utanför en fest, och blev erbjuden en cigarill. Rökte den, och inom fem minuter försvann en stor del av ryggsmärtan. Sen den dagen röker jag cigarr. Fullt medveten om beroendet.
Smärtan försvann över en natt i maj förra året, och jag funderade ett tag på att sluta röka. Testade lite grann hur jag reagerade på att hålla upp med rökandet några dygn i taget. Bara för att kolla beroendet. Visst var jag beroende. Men den fysiska abstinensen gick att hantera och försvann efter ett dygn. Däremot så insåg jag att jag vill röka. Och jag kommer att röka tills det inte funkar för mig längre. Men om jag blev strandsatt på en öde ö där det bara fanns cigaretter så skulle jag inte röra dom. Är faktiskt inte alls samma sak.
Så jag är beroende av både snabba bilar och långsamma cigarrer, och tänker inte sluta med nån av dom lasterna så länge det funkar för mig. 😉
Edit: Höll på att glömma att jag är beroende av sportdykning också. Den rushen går inte av för hackor. 😀
26 januari, 2008 kl. 07:26 #116939Klasagasa
DeltagareSkott kommer!
KLART BAKÅT!!!
//Klas – som slutade snusa tre gånger innan han slutade… 48 spänn för en Ljunglöfsdosa är fel
GIVAKT!
26 januari, 2008 kl. 16:11 #116933b20mannen
DeltagareGIVAKT!
Står fortfarande och väntar på att nån ska skrika ”MANÖVER”… 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.