› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Det small till!
- Detta ämne har 8 svar, 1,244 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 2 månader sedan av
Mats.
-
FörfattareInlägg
-
25 augusti, 2008 kl. 19:47 #4199
Poon
DeltagareIgår när jag var ute och körde och gasade på rätt friskt så dog motorn för nån 0.0001(?) sekund som om jag släppte lite på gasen och sedan gasade till igen samtidigt kom en smäll/klonkande ljud.
Någon annan som vart med om liknande?
Mvh Robban
26 augusti, 2008 kl. 05:34 #64141Manor
Deltagare…jag misstänker att du råkade ut för en s.k fuelcut och det brukar beskrivas som om ”jag åkte in i en vägg”…
Ett 3” system utan andra modifikationer kan orsaka detta…laddtrycket går över den magiska gränsen på 1,25 — 1,3 någonstans. Detta löses med hjälp av en justerad Dawes Device eller en Festoventil…den senare med fördelen att ECU:n fortfarande kan sänka laddtrycket vid problem.26 augusti, 2008 kl. 09:01 #64143ADDE.H
DeltagareEller så har du för lite soppa i bilen.
26 augusti, 2008 kl. 19:19 #64147Poon
Deltagare…jag misstänker att du råkade ut för en s.k fuelcut och det brukar beskrivas som om ”jag åkte in i en vägg”…Ett 3” system utan andra modifikationer kan orsaka detta…laddtrycket går över den magiska gränsen på 1,25 — 1,3 någonstans. Detta löses med hjälp av en justerad Dawes Device eller en Festoventil…den senare med fördelen att ECU:n fortfarande kan sänka laddtrycket vid problem.
Det sitter 3″ OCH Dawes monterat…
27 augusti, 2008 kl. 07:11 #64142Manor
Deltagare…jag misstänker att du råkade ut för en s.k fuelcut och det brukar beskrivas som om ”jag åkte in i en vägg”…Ett 3” system utan andra modifikationer kan orsaka detta…laddtrycket går över den magiska gränsen på 1,25 — 1,3 någonstans. Detta löses med hjälp av en justerad Dawes Device eller en Festoventil…den senare med fördelen att ECU:n fortfarande kan sänka laddtrycket vid problem.
Det sitter 3″ OCH Dawes monterat…
Kanske feljusterad…nu när det börjar bli svalare ute så stiger trycket.
27 augusti, 2008 kl. 13:01 #64144griml0ck
DeltagareKan vara luftmassemätaren oxo som börjar ge upp.
30 augusti, 2008 kl. 06:33 #64148Poon
Deltagare…jag misstänker att du råkade ut för en s.k fuelcut och det brukar beskrivas som om ”jag åkte in i en vägg”…Ett 3” system utan andra modifikationer kan orsaka detta…laddtrycket går över den magiska gränsen på 1,25 — 1,3 någonstans. Detta löses med hjälp av en justerad Dawes Device eller en Festoventil…den senare med fördelen att ECU:n fortfarande kan sänka laddtrycket vid problem.
Det sitter 3″ OCH Dawes monterat…
Kanske feljusterad…nu när det börjar bli svalare ute så stiger trycket.
Jag misstänker det också, pratade me en kompis som hade en GT förrut och han sa att han fick samma problem på hösten. Det var bara att ställa ner laddtrycket sa han.
7 september, 2008 kl. 07:45 #64146abacus
Deltagaresamma sak händer mig varje vinter/höst kör en -97 GT laddar runt 1.1 – 1.2 men så fort det blir kallt ute och man drar på lite på 4 eller 5án växel ifrån låga varv så drar laddtrycket iväg upp mot 1.3 och man åker på en redig ”smäll” den tvärdör jag menar den tappar inte bara draget utan det är som att pallnita under någon 10 dels sekund.
Känns absolut inte bra, wiplash alá ligth typ.skulle tro att det är fulcuten som går in och stänger av.
får ställa ner laddtrycket varje höst och upp till sommaren med den varmare luften som kommer då
7 september, 2008 kl. 09:00 #64145Mats
DeltagareAlldeles riktigt. Det är fuelcut du känner av.
Mats
Type R ’99 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
