SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Det small till!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Poon
    Deltagare

Igår när jag var ute och körde och gasade på rätt friskt så dog motorn för nån 0.0001(?) sekund som om jag släppte lite på gasen och sedan gasade till igen samtidigt kom en smäll/klonkande ljud.

Någon annan som vart med om liknande?

Mvh Robban

Manor
      Deltagare

…jag misstänker att du råkade ut för en s.k fuelcut och det brukar beskrivas som om ”jag åkte in i en vägg”…
        Ett 3” system utan andra modifikationer kan orsaka detta…laddtrycket går över den magiska gränsen på 1,25 — 1,3 någonstans. Detta löses med hjälp av en justerad Dawes Device eller en Festoventil…den senare med fördelen att ECU:n fortfarande kan sänka laddtrycket vid problem.

ADDE.H
        Deltagare

Eller så har du för lite soppa i bilen.

Poon
          Deltagare

…jag misstänker att du råkade ut för en s.k fuelcut och det brukar beskrivas som om ”jag åkte in i en vägg”…Ett 3” system utan andra modifikationer kan orsaka detta…laddtrycket går över den magiska gränsen på 1,25 — 1,3 någonstans. Detta löses med hjälp av en justerad Dawes Device eller en Festoventil…den senare med fördelen att ECU:n fortfarande kan sänka laddtrycket vid problem.

Det sitter 3″ OCH Dawes monterat…

Manor
            Deltagare

…jag misstänker att du råkade ut för en s.k fuelcut och det brukar beskrivas som om ”jag åkte in i en vägg”…Ett 3” system utan andra modifikationer kan orsaka detta…laddtrycket går över den magiska gränsen på 1,25 — 1,3 någonstans. Detta löses med hjälp av en justerad Dawes Device eller en Festoventil…den senare med fördelen att ECU:n fortfarande kan sänka laddtrycket vid problem.

Kanske feljusterad…nu när det börjar bli svalare ute så stiger trycket.

griml0ck
              Deltagare

Kan vara luftmassemätaren oxo som börjar ge upp.

Poon
                Deltagare

Kanske feljusterad…nu när det börjar bli svalare ute så stiger trycket.

Jag misstänker det också, pratade me en kompis som hade en GT förrut och han sa att han fick samma problem på hösten. Det var bara att ställa ner laddtrycket sa han.

abacus
                  Deltagare

samma sak händer mig varje vinter/höst kör en -97 GT laddar runt 1.1 – 1.2 men så fort det blir kallt ute och man drar på lite på 4 eller 5án växel ifrån låga varv så drar laddtrycket iväg upp mot 1.3 och man åker på en redig ”smäll” den tvärdör jag menar den tappar inte bara draget utan det är som att pallnita under någon 10 dels sekund.
                    Känns absolut inte bra, wiplash alá ligth typ.

skulle tro att det är fulcuten som går in och stänger av.

får ställa ner laddtrycket varje höst och upp till sommaren med den varmare luften som kommer då

Mats
                    Deltagare

Alldeles riktigt. Det är fuelcut du känner av.

Mats
                      Type R ’99

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.