› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Detta skall ALLA medlemmar se!
- Detta ämne har 11 svar, 1,030 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av
LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2005 kl. 07:33 #8589
Niklas
DeltagareVår kära webmaster Ozo har byggt om söksidan på medlemssidorna så det blir betydligt enklare att leta upp folk i klubben:
http://www.impreza.nu/ssi2/club/members/searchmember.php
Ett kanonjobb från hans sida efter en liten idé från mig.
Nu kan ni söka upp en viss bil ni sett genom att söka på hela eller en del av regnumret. Ni kan söka på för- och/eller efternamn och en hel uppsjö andra saker.
Fy fan vad det blev bra!
Här är tråden där vi diskuterade fram funktionaliteten:
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=17&topic_id=470&mesg_id=470&page=/N – som värmer på grillen och lägger på en flinta åt Göran. 😉
25 april, 2005 kl. 07:53 #97176Perra
DeltagareWOW! Göran, du är verkligen bäst! Det där blev RIKTIGT bra! http://www.sxoc.co.uk/vbb/images/smilies/clapping.gif
MEN, en fråga här: Vart tar ni bilderna ifrån som kommer upp bredvid personens uppgifter i sökresultatet? Jag trodde det var från respektive persons galleri? Jag testade att söka och det kom upp en del bilder men t.ex. inte på min (förra) bil? Är det under utveckling eller vad kommer det sig att det inte kom upp någon bild på, i det här fallet, min bil? 🙁
Mvh Perra
25 april, 2005 kl. 08:02 #97175OzO
DeltagareBilderna tas fram på samma sätt som i medlemssidorna. De kommer från galleriet. Vissa (t.ex. din Perra) bilder blir fel pga nån bugg. Har man skapat en massa underalbum och flyttat runt, osv verkar det som om jag inte riktigt knäckt nöten att hömta rätt tumnagelbild… 🙂
Skall försöka få in sökning på trim så fort som möjligt eftersom det verkar vara uppskattat.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::25 april, 2005 kl. 16:50 #97179Blocken
Deltagare>/N – som värmer på grillen och lägger på en flinta åt Göran.
>;)Grymt bra jobbat efter grymt bra idéer!
/Black – kontrar med en pall flinta 😉
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
25 april, 2005 kl. 18:48 #97177Strat
DeltagareGrymt bra jobbat! 🙂
25 april, 2005 kl. 19:44 #97174syke
BlockeradGott mos! Måste nog lägga upp lite bilder i galleriet 🙂
26 april, 2005 kl. 06:00 #97180Janne248
Deltagare>Bilderna tas fram på samma sätt som i medlemssidorna. De
>kommer från galleriet. Vissa (t.ex. din Perra) bilder blir fel
>pga nån bugg. Har man skapat en massa underalbum och flyttat
>runt, osv verkar det som om jag inte riktigt knäckt nöten att
>hömta rätt tumnagelbild… 🙂
>
>Skall försöka få in sökning på trim så fort som möjligt
>eftersom det verkar vara uppskattat.Grymt jobbat Göran!
Jag har märkt samma som Perra, när jag bytte bil och bytte ”highlight” på foto, skapade underalbum med mera så försvann min bild från ”min” medlemssida. Även nu i sökningen kommer den inteupp.
Vore perfekt om du kan fixa det!EDIT: Inte i kursivs still tillagt.
26 april, 2005 kl. 07:26 #97184Niklas
DeltagareKan det vara så enkelt att man måste ha bilden man highlightar i rooten på sitt album och inte djupt inne i underalbum.
EDIT: Så Janne, nu har du en fungerande bild på medlemssidan. Ni som inte får en bild och vill ha det, lägg upp en bild direkt i ert medlemsalbum och välj highlight på detta. Vill ni inte att denna bilden skall vara synlig för att det skall vara snyggt och prydligt så kan ni välja ”hidden” på den bilden. Då syns den bara när DU är inloggad, ingen annan kommer att se den.
/N – gallerymoderatorn och assistanskåren AB
26 april, 2005 kl. 10:00 #97181Janne248
DeltagareTack N! Coolt!
26 april, 2005 kl. 10:13 #97182Adam K
Deltagare🙂 :* 🙂 😀
Hur bra som helst!!!
Ozo=bäst!!
(inget blygsamt, det kunde vem som helst.. du gör det!)/Adam
26 april, 2005 kl. 11:43 #97183alrik
DeltagareMycket trevlig funktion. Snyggt jobbat!
/ Mikael
26 april, 2005 kl. 16:48 #97178LegacyLarsa
KeymasterOZO!!
Du är grym!!
🙂
/Lars
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.