› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Diesel on ice
- Detta ämne har 5 svar, 1,130 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 12 månader sedan av
jeppe.
-
FörfattareInlägg
-
4 februari, 2010 kl. 21:50 #11049
rallymarkus
DeltagareJapp mina rallydäck från min sti passade på nya dieseln..
grymt kul o köra, men de måste dit några fler ponnysar..
man får ha ett litet annat körsätt, leva lite mer på vridet, men klart kul..i kväll har ja vart o kört konbana på is, men med vanliga vinterdäck
otroligt va sånt kan va kul :+(de va me en audi a3 guattro 170 hästars diesel också, men subarun vann körglädjetestet o även bästa tiden)
men audin hade lite sämre däck.. men subarun känns som enklare helt enkelt den kommunicerar bättre..nä man måste få dit några fler hästar, de verkar ju bli runt 180hästar o runt 400nm i vrid då man trimmar , borde bli stor skillnad….
5 februari, 2010 kl. 15:31 #121212Fricke.w
DeltagareBorde inte vridet bli mer än 400nm efter trimning? de är ju en disel 😉 men jag vet inte alls ja, vad ligger den på orginal då.
7 februari, 2010 kl. 08:35 #121210rallymarkus
Deltagareoriginal e vridet på 350nm
de kluriga ät ju att lösa problemet med detta partikelavgasspärr..
säkert en 20 hästar minus,
jag har tänkt o föröka få ut iaf runt en 200hästar…riktigt kul bil o leka med men den tog ju ca 1,2 liter milen då ja lekte me rallydäck o sen me vanliga däck på is/ konbanan 😀
7 februari, 2010 kl. 09:54 #121213Fricke.w
DeltagareJasså, ja men partikelfiltret går säkerligen att ta bort, krukset är vell bara att få bilen att inte registrera att de är för lite motstånd, för den säger ju till själv när filtret är skitigt, men de lär ju gå att svetsa någon stos att lura den med, eller koppla på något motstånd, typ celfix.
1.2 är vell inte så himmla farligt ändå, men visst för en disel så är de vell mycket 😛
Har inte enns tittat hur mycket min drar vi busskörning, men för mycket känns de som, då min drar 1.1-1.2 vid körning till jobbet 😉7 februari, 2010 kl. 12:51 #121211rallymarkus
Deltagaremin sti jag hade drog ca 7liter milen me rallydäck hehe så de e lite skillnad men oj va ja saknar den bilen…
e ju lite skillnad me riktiga diffar o me lite mer motor..men de e ju faktiskt kul me diesel också några ponnysar till så blir de o smiska nån bana till sommaren..
partikelfiltret är lite besvärligt o få bort utan felkoder, men de måste givetvis kollas upp…
tror de sitter 3 givare i filtret..tror nästan jag ska ordna en konbaneträff sen i jokkmokk är ju hur kul som helst..
8 februari, 2010 kl. 13:34 #121209 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.