- Detta ämne har 8 svar, 1,395 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 3 månader sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
15 augusti, 2006 kl. 19:11 #15644RothnikDeltagare
Ja som topic lyder.
Är en digital mätare mera exakt eller bättre?
Var på väg att beställa en analog Autometer Phantom från Dalhems men blev lite avskräck av detta från deras hemsida:“Nålen kan trilla väck om det vibrerar för mycket, och om mätaren bottnar förskjuts 0-läget, så mätaren startar t.ex. vid 0,3 bar istället för noll Viktigt!”
Eftersom jag har läst att många kör på Phantom serien så BORDE den ju inte vara dålig.
Jag har inte hittat någon Svensk firma som säljer digitala turbomätare så då måste man beställa från utlandet.
Behöver jag vara orolig att nålen ska “trilla väck”? 🙁
Jag kommer att ha en fd biltrimmare och mekaniker som gör jobbet åt mig.15 augusti, 2006 kl. 19:28 #160448ManorDeltagareHerregud…köp Defi (och låt Jerry montera)! Det är åtminstone grejer som fungerar. Det kan ju inte vara så många kronor man sparar på att köpa “sämre kopior”. Att sen Defi är absolut snyggast och har ballast funktioner gör ju inte saken sämre.
15 augusti, 2006 kl. 19:52 #160453RothnikDeltagareJag gillar utseendet på Phantom mätarna. Och DEFI är lite för dyra i mitt tycke. Vart bor Jerry? Jag har 124 mil enkel väg till Stockholm från Kiruna. 😉
16 augusti, 2006 kl. 06:50 #160449ManorDeltagareJag gillar utseendet på Phantom mätarna. Och DEFI är lite för dyra i mitt tycke. Vart bor Jerry? Jag har 124 mil enkel väg till Stockholm från Kiruna. 😉
Jerry bor i Suuuuuurahammar…det lär ju bara vara 118 mil från Kiruna, det tar du på en kafferast :P.
16 augusti, 2006 kl. 07:01 #160452STIredDeltagareHar haft autometer dock ej phantom utan carbon fibre serien ett tag nu och har funkat utan några problem.
16 augusti, 2006 kl. 10:22 #160451pannanDeltagareFinns mängder av mätare t ex Apexi, HKS, Greddy, Defi, Autometer, Swosh och allt vad det heter.
Det som är viktigast är att solenoiden är av bra kvalité och det är märkesmätarna. Kör du en mekanisk blir det bara en t-koppling och vacumslang. Valde Defi då jag inte ville ha några slangar gåendes inne vid instrumentbrädan utan endast elkablar. Att de är porriga och riktigt bra gör inte saken sämre.
Många som kör på Autometer och verkar vara nöjda med dom, så det är inget fel köp. Dock kan man ju gå upp ett snäpp i serie på Autometers mätare.
16 augusti, 2006 kl. 11:02 #160455NiklasDeltagareJag kör med Phantom för att det är de mätare som passar bäst ihop med mätarna i instrumentpanelen. Inte märkt av några problem med mätarna.
16 augusti, 2006 kl. 12:48 #160454RothnikDeltagareJag kör med Phantom för att det är de mätare som passar bäst ihop med mätarna i instrumentpanelen. Inte märkt av några problem med mätarna.
Det var just det jag också reagerade på och gillade med dom…
Ok då blir det att beställa en sådan.
Tack grabbar!
16 augusti, 2006 kl. 14:20 #160450ManorDeltagareJag kör med Phantom för att det är de mätare som passar bäst ihop med mätarna i instrumentpanelen. Inte märkt av några problem med mätarna.
…möjligtvis av Autometer-mätarna…Defi passar än bättre ihop med originalmätarna, tycker nog jag. Det kanske är en prisfråga, men så mycket kan det väl inte skilja för at välja de bästa!!?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.