SSC Allmänt snack Allmänt småprat Dilemma!

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Fransson
    Deltagare

Var ute för ett litet dilemma för någon dag senda, tänkte höra vad ni gör i situationen.

Du ligger och kör de lagliga 50km/h med imprezan, vägen du kör på går över till 70 om några hundra meter, och till 90 efter yttligare någon km. Plötsligt kommer det upp tex. en volvo 70 R bakom dig.
      Volvon ökar farten och drar om dig.
      Då är frågan klarar du hålla närverna på plats eller petar du i en lägra växel och sticker efter?

//Nicke

Desen
      Deltagare

Den stora frågan är … Hur gjorde du?

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Fransson
        Deltagare

Den stora frågan är … Hur gjorde du?/Andreas, Skåne, Kristianstadhttp://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG300 st posters av Block 1250kr1st porrfilm 199kr2st öl 28krAtt anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

jag gick ner en växel. Men sen bara ångrar jag det, helt onödigt är det. Och bara rent korkat.
          //Nicke

Manor
          Deltagare

Var ute för ett litet dilemma för någon dag senda, tänkte höra vad ni gör i situationen.Du ligger och kör de lagliga 50km/h med imprezan, vägen du kör på går över till 70 om några hundra meter, och till 90 efter yttligare någon km. Plötsligt kommer det upp tex. en volvo 70 R bakom dig.Volvon ökar farten och drar om dig.Då är frågan klarar du hålla närverna på plats eller petar du i en lägra växel och sticker efter?//Nicke

Nix, helt ointressant.

Fransson
            Deltagare

Var ute för ett litet dilemma för någon dag senda, tänkte höra vad ni gör i situationen.Du ligger och kör de lagliga 50km/h med imprezan, vägen du kör på går över till 70 om några hundra meter, och till 90 efter yttligare någon km. Plötsligt kommer det upp tex. en volvo 70 R bakom dig.Volvon ökar farten och drar om dig.Då är frågan klarar du hålla närverna på plats eller petar du i en lägra växel och sticker efter?//Nicke

Nix, helt ointressant.

Gäller det vilken bil som än gör detta?
              //Nicke

Desen
              Deltagare

Hade det gällt mig så kanske jag hade växlat ner och hängt på eller av honom. Men vägval, väglag, passagerare, trafik, humör, låt på stereon hade varit faktorer som vägts in.

Som du själv säger det e onödigt och dessutom farligt men ibland e det svårt att låta bli att busa lite.

Idag stod jag jämsides med en polisbil vid ett rödljuse och tittade på honom och gasade lite, han bara flinade men ville inte rejsa :+

I Manors fall kvittar det nog vilken bil som kör om honom, skillnad blir det nog om han blir omkörd av någon med en finare husvagn :+ 😛

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                300 st posters av Block 1250kr
                1st porrfilm 199kr
                2st öl 28kr
                Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Bodyshot
                Deltagare

Ner till lagom växel, pedal to the metal och ge volvon allt vad smisk innebär!

alrik
                  Deltagare

Mycket beror på vilket humör man är och hur det ser ut i i trafiken runt omkring.

Ibland hänger man på ibland gör man det inte.

Är ganska säker på att alla gör det ibland, kan påstå att ingen aldrig gasar ibland.

/Mikael

Boki
                    Deltagare

Jag vet att min bil är bättre, så jag skulle inte göra någonting 😛 😉 😀

Äsh, vem försöker jag lura……… jag skulle växla ner!!!!!! }(

AK_Impreza
                      Deltagare

Alla här inne vet ju att en traktor till volvo inte har en chans 🙂
                        så grabben har ju förlorat direkt 🙂
                        sätt volvonörden på plats 😉

IMPREZA FOREVER
                        Deltagare

Inte ens en 50+are skulle låta bli att gasa.
                          Klart man sätter eftern!

http://www.rallybilder.com

Fransson
                          Deltagare

Okej.. Nästan alla verkar lagt ner en växel och mött med gasen. Men som ni säger, det beror på situationen. Men vilken situation det än är så är det ”fel”.
                            Det är ett dilemma detta, och det är kul att se hur ärliga folk är och det är kul så länge det inte händer något..
                            ha de gott och kör försiktigt/ våren är här :7
                            //Nicke

minid
                            Deltagare

Finns inget att tveka på… 😉 Ner till lägsta möjliga växel och sedan gasar man efter.. 😀

specialized
                              Deltagare

Om den egna bilen är en org GT hade jag hållt mig lugn, pinsamt att bli frånåkt av en Volvo 🙁

Åker man däremot Tek 3:ad GT eller STI så är det bara att kugga ned och åka från honom. Detta gör du under förutsättning att hans är org 🙂

GIVETVIS gör man bara detta om trafik-situationen tillåter det 🙂

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                                ———————————-
                                SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.