SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Dimbakljus i Sti bakljusen

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Nikke McRae
    Deltagare

Kräver SBP att man har dimbakljus?

Isåfall, hur har ni monterat dem?
      Beställde mina från Chris på Zerospec, men det var ingen förberett för dimbakljus. Tänkte inte på att fråga om det heller. :+

Har mätt och kollat lite. Det är ju bara att flytta kontakten. Borra ett 25 hål så nära ”väggen” som möjligt. Sen limma fast eller göra någon skruvanordning för lampan. Inkopplingen är det minsta problemet eftersom jag är elektriker. 😛

Niklas
      Deltagare

Nej, finns inget kvar på dimljus eftersom det inte finns lagar om när man skall ha dimljus. Finns väl bara lagar om när man INTE får ha dimljus. 😉

/N – utan dimljus på två besiktningar än så länge

Nikke McRae
        Deltagare

Ok. Så måste det vara.

Hittade detta:
          72 § Vid färd på väg får dimbakljus användas endast i dimma, vid kraftig nederbörd eller under därmed jämförliga siktförhållanden och på sådant sätt att förare av bakomvarande fordon inte bländas.

Man får inte blända med dimbakljuset, så då behöver det i princip aldrig användas. Kommer inte ihåg om de brukar testa dem. Kanske beror på att de inte gör det. 🙂

EDIT: Hittade en kille på ett forum som ringt o kollat det. Inget krav på att de ska finnas. Då skippar vi modifieringen. Då ska jag modifiera knappen istället o använda den till något skoj. 😀

MittX
          Deltagare

ja kötta i 5W lampor i mina dimmljus bak… och vips så har ja 2 lampor på varje sida bak… göööör snyggt.. och SBP säger då fan inget..

Niklas
            Deltagare

Bild? Jag tycker att mina STI-lampor lyser bra genom hela det röda glaset med bara en lampa.

MittX
              Deltagare

Om du mena bild på min ljus så kommer dom här.. bästa ja hitta på datorn.. har ingen bild i mörker men denna duger gött…tagen me mobilkamera tror ja en gång i tiden… d va snubban som hade bilen innan mig som gjorde detta bak… ja antar väl att dimmljusen sitter där va?

får väl lägga upp en bild på mina ”amerika” Blinkers fram me då… är helnöjd me dessa iaf nu när vi ändå snackar ljus:

Niklas
                Deltagare

Men det där är ju orginal och inte STI-ljusen.

STI lyser ju så här (med bara en lampa):
                  http://www.shellkonto.nu/alien/albums/020914b/07.jpg

MittX
                  Deltagare

Men det där är ju orginal och inte STI-ljusen.STI lyser ju så här (med bara en lampa):

jaha oki doki… my bad…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.