Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Limpan
    Deltagare

Någon som kommit på ett fiffigt sätt att få bort det röda glaset?
      Personligen skulle jag tycka det var snyggare omman kunde ha som i USA där alla glas är klara.

Är det enda sättet att beställa glas därifrån? Men då misstänker jag att det heller inte finns något hål för lampan. Det smidigaste vore om man kunde få klarglas och montera en röd lampa.

tips? Idéer?

rigdab
      Deltagare

Någon som kommit på ett fiffigt sätt att få bort det röda glaset?
        Personligen skulle jag tycka det var snyggare omman kunde ha som i USA där alla glas är klara.

Är det enda sättet att beställa glas därifrån? Men då misstänker jag att det heller inte finns något hål för lampan. Det smidigaste vore om man kunde få klarglas och montera en röd lampa.

tips? Idéer?

Beställde själv härifrån, blev ca 650kr inkl frakt, tull moms. Kanske lite mera nu.

http://www.japanparts.com/db/parts_detail.php?NUMBER=00023362&VOLUME=317-015-001&DEALER=1&CAR=134&MIDDLE=2&SMALL=20&MAKER=5&VOLKEY=&SEARCH_DEALER=1&SEARCH_CAR=134&SEARCH_MIDDLE=2&SEARCH_SMALL=20&SEARCH_MAKER=&SEARCH_VOLKEY=&SEARCH_page=&submit.x=39&submit.y=5

Limpan
        Deltagare

Sweet.. Tack för det.

Följdfråga:

Kopplade du bort dimljuset helt i bak då? Vad sitter på respektive i japan-modellen? Är det en extra plats för backljus?

rigdab
          Deltagare

Sweet.. Tack för det.

Följdfråga:

Kopplade du bort dimljuset helt i bak då? Vad sitter på respektive i japan-modellen? Är det en extra plats för backljus?[/QUOT

Jag bara kopplade in lampan som satt i gamla lamphuset.Ingen besiktning var ju nära anstående…. Ville bara få bort det fula röda glaset.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.