- Detta ämne har 37 svar, 2,157 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 2 månader sedan av syke.
-
FörfattareInlägg
-
1 oktober, 2007 kl. 15:04 #161885.zipDeltagare
Jag fick med ett par dimmdimljuskåpor när jag köpte bilen, och av passformen att dömma så måste det vara billiga varianten. Mer jävulskap att sätta dit dom får man leta efter.
Alien. Nu vet jag inte om du syftar på mig ang. vingen.
Innan köpet så letade jag bland fem leverantörer och alla sålde exakt samma vinge. Att ta hem från annat land var helt nytt för mig (kusligt att ge ut bank nr.) så att köpa från hemmaplan var den enda utvägen.
Lite brådska och dumsnål…..Ja.
Men visst trodde jag att vingen skulle passa alltid innan köp.//.zip
1 oktober, 2007 kl. 16:47 #161866PalmDeltagareSAM: Hört denna någon gång?
Småläningen frågar “vad kostar det?”
Västgöten frågar “Kostar det något?”Det är en myt att småläningar är snåla 😀
1 oktober, 2007 kl. 22:24 #161891NiklasDeltagare.zip: Nej, tänkte inte på dig. Visste inte ens att du haft strul med en vinge.
2 oktober, 2007 kl. 06:45 #161881MariaimprezaGTDeltagareDet kostar att ligga på topp.. Jag köper hellre riktig kvalitet än att chansar på att något ska vara bra.. Har jag inte råd så väntar jag tills jag kan köpa det jag vill ha.
Men i många fall kan man vara smart, tex har Volvo R modeller samma belägg fram som STI.. Så om man ska köpa belägg så kan man ju tänka på det tex.. Speciellt om man köper från orginalhandlare.
Bara å handla, passar de så passar de.. om inte så vet du de till nästa gång 😉
Maria
Audi is teh ####!!
2 oktober, 2007 kl. 07:16 #161870down_the_drainDeltagareÄhh pengar skall rulla!Annars fungerar inte vårt vackra i-land 😉
/P “snart 24000:- fattigare på en Lasek,lite av ett impulsköp” 🙂
2 oktober, 2007 kl. 07:59 #161877thorlakeDeltagareDu må tro att jag inte sitter å håller på mina slantar.
Om du slår upp ett lexikon på raden “Impulsköpare och materialist” så finns det en bild på mig där.Det är just DÄRFÖR som jag försöker maximera antalet grejjor jag kan få för mina sista slantar serru! 🙂
Flest prylar när man dör vinner! 😀
2 oktober, 2007 kl. 10:54 #161867PalmDeltagareSådär, har hittat två varianter på ebay som man skulle kunna handla, den första är utan monteringsklips men det borde man kunna lösa själv, i alla fall jag. Dom kan vi köpa för ca 360kr per par ev så kan man åka på moms också.
Ser ut såhär enligt beskrivning
http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/cover_billig.jpgDen dyrare går på ca 580kr men det är från england dvs ingen moms eller tull på det priset, sen leverares också med någon typ av monteringsklips vad det står i annonsen.
http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/cover_dyr.jpgPriserna är alltså inkl frakten till sverige vilket utgör nästan halva priset! Bra pålägg hos plasthandlarna i sverige eller 😉
Är det läge för gruppköp eller vad tror ni andra som är intresserade?
2 oktober, 2007 kl. 11:39 #161892NiklasDeltagarePalm: Hur trodde du svenska företag fungerar? Välgörenhet gjord på drivande folkets fritid?
Att det finns påslag på prylar är väl knappast någon nyhet. Lika dumt som att köpa en svensksåld Impreza för 50-100% mer än i tex England.
Man betalar extra för att man slipper kontakta engelskt företag, få paket mot tex postförskott isf förskottbetalning till utlandet och betydligt enklare returnering vid eventuella problem, mm, mm, mm…
Antingen vill man ha det eller inte.2 oktober, 2007 kl. 11:53 #161869RXY430DeltagarePalm: Hur trodde du svenska företag fungerar? Välgörenhet gjord på drivande folkets fritid?Att det finns påslag på prylar är väl knappast någon nyhet. Lika dumt som att köpa en svensksåld Impreza för 50-100% mer än i tex England.Man betalar extra för att man slipper kontakta engelskt företag, få paket mot tex postförskott isf förskottbetalning till utlandet och betydligt enklare returnering vid eventuella problem, mm, mm, mm…Antingen vill man ha det eller inte.
Håller inte helt med dig, i de flesta fall när jag har handlat grejer från utlandet (USA, UK, Nya Zeland med flera) så kan jag inte påstå att det har varit jobbigare på något sätt. Leverans fram till dörren några gånger och inte till högre leveranskostnad heller! Och alltid riktigt snabb och bra support om det har behövts… Men jag letar ju inte alltid upp det absolut billigaste heller utan jag handlar där det känns mest rätt. :+
Sen är det väl inte bara företagens fel att dom är tvugna att ta oskäligt bra betalt för grejerna här i sverige men det har väl mer med politik att göra 😮2 oktober, 2007 kl. 12:36 #161858sykeBlockeradJag slänger in några facklor i den här OT-brasan.
Dimljuskåpor? Med sti-logo? På era GTs?
Ni är inte ett dugg bättre än de som kör omkring i en BMW320 med M3-emblem! *duckar*
:+ 😉
2 oktober, 2007 kl. 13:25 #161893NiklasDeltagareJag slänger in några facklor i den här OT-brasan.Dimljuskåpor? Med sti-logo? På era GTs?Ni är inte ett dugg bättre än de som kör omkring i en BMW320 med M3-emblem! *duckar*:+ 😉
Denna diskussionen är till för folk som har en bil som står hemma i garaget och inte på verkstan. 😛
2 oktober, 2007 kl. 13:32 #161871Pasi_kDeltagareJag slänger in några facklor i den här OT-brasan.Dimljuskåpor? Med sti-logo? På era GTs?Ni är inte ett dugg bättre än de som kör omkring i en BMW320 med M3-emblem! *duckar*:+ 😉
Denna diskussionen är till för folk som har en bil som står hemma i garaget och inte på verkstan. 😛
Och Inte är Avställda menar du med? 😛
2 oktober, 2007 kl. 13:32 #161894NiklasDeltagareNukem: Personligen tycker jag det är betydligt enklare att beställa från ett svenskt företag än ett utlänskt och när man läser inlägg på detta eller andra forum så är den generella åsikten sådan. Sen om du tycker olika är väl tur för dig om du nu gör många beställningar utifrån.
Vad menar du med “politik”? Skatter och moms? Då kan man skylla allt på politiken. “Att det blir fiskpinnar hemma ikväll är politikens fel”, “Mjölken i kylen är gammal och det är politikens fel”.
Det innebär vissa avgifter att hålla ett företag ovan ytan i Sverige, därav många som fuskar och kör svartjobb. Men det är ju knappast bara därför som det kostar att köpa Imprezaprylar i Sverige. Logistik för frakt till Sverige och sen en del vinst. Försök dra igång ett företag i Sverige som säljer tillbehör till Subaru Impreza-ägare så skall du se hur många kunder du får. Köp ett paket med kanelgifflar så kan du bjuda en på varje kund och du lär få några över själv. Självklart blir det dyrare priser i Sverige då företaget måste dra in samma vinst för att gå runt och ge något tillbaka till företagaren, det är ju inte direkt så att Statsmissionen säljer Imprezaplast.Jag undrar hur många engelska, amerikanska, australiensiska, japanska Imprezor det går en svensk. Det lär vara många och då är det väl inte så konstigt att priserna är lägre där. Större efterfrågan billigare priser.
Har du låtit massproducera något så lär du hajja vad jag menar. Annars får du försöka ändå.
EDIT: Sen kan man fråga sig om att alla köper från utlandet hjälper till att få låga priser i Sverige när företagen som försöker här på hemmaplan får än färre kunder.
2 oktober, 2007 kl. 13:44 #161863SecretAgentManDeltagareJag slänger in några facklor i den här OT-brasan.Dimljuskåpor? Med sti-logo? På era GTs?Ni är inte ett dugg bättre än de som kör omkring i en BMW320 med M3-emblem! *duckar*:+ 😉
Tsssk, jag har tuffare sti-delar i min GT än vad du har i din snik-bil! 😉 😀
/J
2 oktober, 2007 kl. 13:48 #161859sykeBlockeradJag slänger in några facklor i den här OT-brasan.Dimljuskåpor? Med sti-logo? På era GTs?Ni är inte ett dugg bättre än de som kör omkring i en BMW320 med M3-emblem! *duckar*:+ 😉
Tsssk, jag har tuffare sti-delar i min GT än vad du har i din snik-bil! 😉 :D/J
Du har ingen talan längre sen tråden i säljes föddes! ;( 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.