› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Din bästa upplevelse med Imprezan
- Detta ämne har 16 svar, 1,141 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
9 augusti, 2005 kl. 06:30 #8843
Mats
DeltagareVad är eran bästa upplevelse? Vad är det du alltid kommer att tänka på när du funderar varför du älskar din impreza?
Själv kommer jag aldrig glömma när jag satte mig i min nyköpta GT på handlarens gård nere i Luxemburg och visste att jag hade 130 mil framför mig innan jag var hemma. Av dessa 130 mil var en ansenlig del på tyska autobahn där jag visste jag skulle få pröva vad mitt nyförvärv gick för.
När jag efter att ha åkt ca 10 mil stannade på en rastplats för att gå ut o bara titta på bilen så visste jag att jag gjort rätt när jag köpte impreza. När jag sen gjorde min första inspirerade start och drog genom alla växlarna och tittade ner på mätaren och den låg lite över 200 blev det bara mer rätt. Den känslan fanns kvar hela vägen hem till GBG.:7Att jag senare tvingades sälja min ögonsten betyder ju bara att nån annan kan få uppleva samma sak. Men snart åker jag nog impreza igen. Det finns ju inte roligare bilar enligt mig.
Mats GBG
Svart e snyggast9 augusti, 2005 kl. 07:58 #99770SecretAgentMan
DeltagareHärligt med en sådan här tråd!
För mig är det så mycket….men några aktiviteter som satt sig fast lite extra:
Görans, min och Maddes resa till England, jag vill absolut göra om det, det var så sjukt kul just för att vi hade med oss bilarna!
Isdäcksåkat förra vintern, åkturen med Patrik i Kvarngrens gamla tvåhalvebygge.
SSI-festerna efter banträffarna, ni som inte stannar på dem, ni missar något. 😀
Superstage förra året, min och KN:s kamp, det jagades hundradelar på slutet.
…och till sist – en sen kväll bortanför Eskilstuna förra sommaren när det sopades rent i en rätt potent stege.
/J
9 augusti, 2005 kl. 08:21 #99777MickeM
Deltagare1 – När jag åkte första gången en Impreza var med en körglad försäljare. Halt och snö. Höll i sätet så hårt jag kunde så ingen skulle ta bilen. 😀 Den blev min. Eller säger man hon?
2 – Körde första gången på is i mars i år. Lär ju inte bli den sista fattade jag redan innan jag kommit ett varv runt. 🙂
3 – När det är fuktig luft och så ute och bilen beter sig som en brutal tok. Tyvärr alldeles för sällan. Varför är den inte så hela tiden för? Kan man göra nåt åt det?
4 – Kanske i september när jag äntligen får rasta bilen på en riktig bana. 🙂
5 – DragRace fjol, 9,018/127 på 201m var rätt okej tyckte jag ändå då jag just bytt från 95 till 98 oktan och fått på nytt avgas som bilen knappt hunnit fattat, vilket jag märkte senare i veckan då det verkligen började hända nåt. Var även första gången för mig på bana.
6, 7, 8, 9, 10, … osv, etc, mm…
/MickeM
9 augusti, 2005 kl. 08:23 #99776modulated
DeltagareOj massor med goa upplevelser har det blivit :
Isträffarna i övik, både med och utan bil.
Mantorp’03 första gången på bana, dessutom i störtregen, och som om
inte det skulle vara nog, premiärtur i högersätet på fesken, tack för det SGM 😉Efterkalaset på kinnekulle’03, jädrar så galet det var.
Nätter på väg mellan Norrköping och Kungsör.
Kvällar mellan Köping och Skinnskatteberg.
Alla dagar på isen, snart är det dags igen.
Sen allt annat småputtrigt samkväm och alla goa vägar som det har
åks i klubbens regi.Har säkert missat precis hur mycket som helst, men en roman orkar
jag inte skriva nu.// Patrick P – hoppas på en rejäl nytändning i höst med allt.
9 augusti, 2005 kl. 08:37 #99779daniel83
DeltagareDen största upplevelsen var nog när jag hämtade hem subban från Floda. F*n var roligt det var att köra hem bilen då. mycket roligare än med den gamla rosthögen.
Lite mindre händelser 2004/2005.
Första gången jag fick åka kokare. Tack Modulated.
Första gången på is i en kokare. Tack jraberg.
Första gången på Mantorp Park med SSI.Aldrig haft så roligt.
5års jubileumet.Aldrig har jag haft så roligt.
Tullinge tok roligt med efterföljande efterfest.
Alla småvägar som man har upptäckt är mycket roligare med en kokare.
Tipar på att det inte kommer bli mindre roligt när snön och isen kommer.
/Daniel – utan bil.
9 augusti, 2005 kl. 08:44 #99780wesly 2
DeltagareRoligaste med min lille subba var när den spöa ferarri & porsche GT3 på sviestad.. oförglömligt
Sedan så när jag bråka med flera bilar på blackrace i Borås när jag bara skulle köra för skoj skull en gång !
9 augusti, 2005 kl. 14:10 #99782Pasi_k
DeltagareJaa
Hade gått och funderat på Subba ett tag..
EN polare som tippsade mig att en bil kommit in på en firma.
7 mil hemmifrån..
Beslutade mig för att hälsa på polaren till helgen..Kom ner fredag kväll..
Var och kollade på bilen på lördagen..
Säljaren var ute och skjutsade mig och polaren en sväng..
BLev förälskad..
Fick ett dåligt Bud För min Mazda 6 Sport..
Gav mitt nummer til dem..
Söndag förmiddag ringe dom och frågade om jag ville testa den själv..
Fick ett bättre bud på bilen..
Skrev på och hämtade bilen tisdagen efter.. 😀
Nöjd fortfarande Efter 1500 mil..Finns ingen bättre bil..
9 augusti, 2005 kl. 15:30 #99778estic
DeltagareSommarens besök på nûrburgring, slår alla tidigare upplevelser med bilen.
/daniel
9 augusti, 2005 kl. 19:21 #99772LegacyLarsa
Keymaster* Ett av minnena är när jag fick på det rostfria avgassystemet, körde jag 20mil med bakrutorna nervevade och bara lyssnade…
* Ett annat är alla banträffar och alla efterspel, finns inget bättre!
* Isåka! med mycket kurvor, så att man kan sladda igenom alla vallar!
😉 😀* Våta och snöiga rondeller!
* Konbanor & alla gokartrace med likasinnade 🙂
* Allt trevligt folk som finns här…
/Lars
9 augusti, 2005 kl. 20:10 #99784Addson
DeltagareMin va när MatsN sa vilken glans e den omlackad???
jag sa! Nej den e bara skitig
Mats! Den e ju renare än min fast jag har polerat i timmar innan jag åkte hit.. ha ha ha bogesund 15/5-05MVH MR CLEAN
9 augusti, 2005 kl. 20:27 #99781tendency
DeltagareHåller med SAM om att såna här trådar är härliga, eller åtminstone kul att läsa.
Men kan vi inte begränsa oss till max 3 ”bästa upplevelse”, så att varje enskild blir mer utförlig och intressant? 😉– ”Vad är eran bästa upplevelse”
Jag har varken kört isåka, på bana eller stripp. Och har inte lyckats pricka in en imprezaträff heller för den delen, men jag har inte varit med så länge ännu, så det ska jag väl hinna med!
Det som just nu dyker upp på hornhinnan vid frågan är när jag i vintras var ute med min dåvarande, en GT kombi, och testade vinterväglaget lite (man börjar ”lite” när man aldrig sladdat med 4WD förut).
Det var på en parkering med vad ska man kalla det, som en refug i mitten. Där försökte jag en stund få till en riktig ”rallysladd”, när man svänger i kurvans motsatta riktning för att sedan få släng tillbaka som man utnyttjar runt hela kurvan. Det var en skön känsla när jag satte en perfekt sådan, där fronten preciiis strök snövallarna i innern och bilen sedan skottade iväg sig på efterföljande ”raka”.– ”Vad är det du alltid kommer att tänka på när du funderar varför du älskar din impreza?”
Det första jag tänker på är utseendet på min nya GT sedan.
Men i längden kommer det att bli högstadietiden jag tänker på. Tiden (ca 8 år sen?) då Colin McRae körde imprezan i WRC, och man satt hemma i sitt pojkrum hos morsan och tittade på SVT’s Rally samt Btcc-sändningar. Det var då jag upptäckte bilen och blev frälst. Det var bara impreza, impreza, impreza. Fast det var ju bara drömmar, jag förstog att det skulle bli en sunkig volvo som förstabil, vilket det blev – 140 DL -71.
Och nu sitter jag här, inne på min andra impreza, som är precis som jag ville att den skulle vara ”back then”.Så TACK SVT för era sändningar! ;-D
–
Impreza GT SEDAN -99
Impreza GT KOMBI -99 Såld!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi8209 augusti, 2005 kl. 21:53 #99775Plogen
DeltagareEn av upplevelserna som kvalar in var när min bil hamnade på hela Bilsports omslag + löpsedel akompanjerad av mitt ex och Sgm:s Madde.
Ett annat var i vintras på iskörning 160+ med fullt rattutslag}( }(
Ett tredje var Solvallaparkeringen våren 2000, 5 (?) Imprezor om jag inte minns fel. Brände runt i stan. Micke A, Max, Ozo, Mats N, jag och? Det var mäkttigt och innan hysterin… 🙂
Första åren var nått speciellt – SGM:s bil var orginal, jag hade rödtonade baklampor och Biltemaknopp 🙂 Första modsen på en 2 veckor gammal bil.. hahahh
10 augusti, 2005 kl. 08:22 #99773simo
DeltagareVar ska man börja…
2001: På väg till Kullen, 4 blå subbor laddar mellan flygrakorna utanför F6
2003: Första turen med isdäck
2004: Baken släpper i 160+ -> omkörning på insidan med 4-hjulsställ
2004: Emmaboda, fighten med Jerry, hade kunnat hållt på än om det inte var för att vissa på Bilsport ville åka hem! 😉
2005: SSI 5år, racen mot Fea o Jeppe :9
200x: MC:n med blåa lampor som lämnads…./U
10 augusti, 2005 kl. 10:44 #99771OzO
DeltagareFinns många fina upplevelser, men den bästa är:
* Sthlmsträff vid Brostugan sommaren 2000(?). Ett par från Västerås smyger fram till mig och börjar ställa en jättemassa frågor om Imprezan och mina moddar. Dom hade just köpt en ny silver 00:a. Killen i fråga heter Jerry. Tjejen hette Madde. Jag upprepar – Jerry frågade mig om Imprezan och modifieringar!!!! 😀 :+ 😀
😉
Flera…
* Englandsresan med Jerry o Madde. 2 coola Imprezor som åkte land o rike runt. To be continued…
* Isträffen hos Kvarnis förrförra året. Var perfekta förhållanden och har aldrig haft så kul med Subban! Fattades bara wallyisdubb…
* Berömda efterfesten på Kinnekulle då det staplade stolar o bord samt eldades i kontainrar. Så här efteråt är det kul! Campingägaren får full pott för sin coolhet!
* Första full-pelle-starten med PPG dogboxen!
* Premiärturen hem från Rosenholtz. Man var bra nervös men otroligt lycklig över sin första nybil! En bil med mycket motor (allt är relativt iofs)! :7
* Fotosession i Enköping med Strat o Alien där man träffade en viss sötnos… 😉
Visst man har kört mycket med bilen och det har självklart varit underbart. Blåpilen är överlägset roligast bil! Men de bästa upplevelserna har varit då man inser vilka grymma kompisar man har träffat genom klubben. Sist men inte minst känslan under 5-årsjubileet – att mysa över det faktum att SSI är efter 5 år en mycket levande, synlig och väl fungerande bilklubb! Har man Solvalla-mötet och 5-årsträffen i huvudet o ställer dom mot varandra och funderar på hur och varför det blev som det blev så känner man sig rätt nöjd!
Edit: glömde ju premiärturen!
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::10 augusti, 2005 kl. 10:53 #99783alrik
DeltagareHar inte haft min bil så länge fast upplevelserna är några stycken ändå.
– De började när jag var och provkörde bilen i Linköping, vilken bil! Blev det en lång väntan från ondsagen till lördagen när bilen skulle hämtas hem. Hemfärden var trevlig med lite kurviga vägar mellan Kathrineholm och Kungsör.
– Första träffen med SSi skedde 2v efter bilköpet var toppen. Var isåka ute i Möklinta. Kul som attans och mycket trevligt folk. Superkul att prova att åka på is och lära sig lite om bilen hur den beter sig.
– Inhandlade Tallens gamla isdäck och det är ett köpt jag inte har ångrat. Blev biten av isåka efter den gången i Sura.
– Tallrallyna är förbaskat roliga. 5 års jubileumet var jättetrevligt också. Framförallt alla trevliga, kompetenta och roliga människor i SSi.
/ Mikael
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.