SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Diskussion om wheeladapter för impreza

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Lefty
    Deltagare

Vad finns de för åsikter om wheel adapter/spacer för en Impreza? De skulle i de här fallet bli en ändring av bultcirkel från 5×100 till 5×114.3. En annan lösning är väl att byta ut hela hjullagret(om man måste) och pinnbultar till 05ans, säkerligen dyrt o krångligt.

Hittade denna tråd men tyvärr ingen större uppföljning av den:
      http://forums.nasioc.com/forums/archive/index.php/t-813492.html

Jag har faktiskt dålig koll, en del säger att de funkar bra??? Ni som vet får gärna tala om det, hjulet blir ju puttat utåt va? De är ju fråga om de ens får plats i hjulhuset då.

De kan ju om inte annat vara bra med lite fakta om hur de fungerar 🙂 Tanken för min egen del är såklart att öka antalet köpare av mina 18″are som onekligen inte är speciellt lättsålda även fast priset är rena rama rean.

sti_erik
      Deltagare

vart hjulen hamnar beror ju i första hand på va du har för spec på fälgarna som ska på. försök hålla dig innom standard värden så ska det inte va några problem. kompensera det som fälgarna saknar i spacer eller om det är tvärt om hitta en så tunn spacer som möjligt.. fram med stora linjalen nu! så krångligt är det inte!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.