SSC Allmänt snack Allmänt småprat Dittt värsta minne med Imprezan

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Sa dom inte som BMW tönten!!Tråkigt för dig!!!!????

…nää, inte ens det. De verkade reko på plats, men betalade aldrig in några pengar på mitt konto.

mvh Mats N

Manor
      Deltagare

Mitt värsta Imprezaminne inträffade på Siljanbadets camping i Rättvik. Om sig och kring sig som man är så hade jag parkerat Imprezan så bra det bara gick på campingtomten…skyddad från allt (trodde jag). När jag som bäst står och steker Mamma-Scans köttbullar så hör jag grus som rasslar…duns…och slutligen ett buuuuäääää. Det visar sig att en liten norsk tjej har cyklat rätt in i framskärmen på min ”skyddsparkerade” Impreza. Flickan är hel…cykeln är hel…men jag har en stor buckla i skärmen (dock utan lackskada). Efter att diverse försäkringspapper har fyllts i med hennes föräldrar så bär det av hemmåt 3 dagar tidigare än beräknat…jag kunde ändå inte koppla av en sekund efter detta. Jag får efter några veckor kontakt med ”buckel-Leo” som är en stjärna på att massera ut bucklor, och 1,5 timme senare och 650:- så var bucklan ett minne blott :). Det tråkiga i historien är att den norska familjen inte var intresserade av att betala reparationen…jag fick aldrig några pengar av dem och då försäkringsbolaget inte behövde blandas in så hade jag ingen hjälp av dem heller. Jag avskyr människor som inte gör rätt för sig x(.

mvh Mats N

Plogen
        Deltagare

Efter att vår första impreza lidit av en kopplingsmarrodör, dvs jag. så var det dags för kopplingsbyte. Bilen fick stå några veckor medan jag väntade på den nya kopplingen, en Ap-racing fyrpuckad sinterlammelskopling. Skulle ju trimma så man måste vara på den säkra sidan 🙂 Inget organiskt skit här! Det här var vintern 2000/2001 det var ingen i Sverige med erfarenhet som avrådde mig från sinter.

Sagt och gjort. Gregor, supermecken på Fürsten hämtar mig vid tunnelbanestationen med bilen. Glad i hågen och med varmkörd bil ska jag starta. brumbrum motorstopp. Nytt försök brumbrum motorstopp. Men va fan! BRUUUUUUMMM örn örn PANG. Eller utan att simulera en bil 🙂 Fullt ös på ettans växel i med tvån och PANG!! så blev 2:ans drev kaksmulor. Jag kom mao ca 100 meter med sinterkoppling innan jag rasade lådan. Skitkul.

Ps. Sen rasade lådan igen, och byttes mot en STi variant som håller fortfarande ds.

Ubbe
          Deltagare

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=5193&mesg_id=5193&page=

Behöver jag säga något…???

//Ubbe – som fnyser och önskar att det var så väl som en vinglig norska på cykel

Addson
            Deltagare

Mitt värsta Imprezaminne inträffade på Siljanbadets camping i Rättvik. Om sig och kring sig som man är så hade jag parkerat Imprezan så bra det bara gick på campingtomten…skyddad från allt (trodde jag). När jag som bäst står och steker Mamma-Scans köttbullar så hör jag grus som rasslar…duns…och slutligen ett buuuuäääää. Det visar sig att en liten norsk tjej har cyklat rätt in i framskärmen på min ”skyddsparkerade” Impreza. Flickan är hel…cykeln är hel…men jag har en stor buckla i skärmen (dock utan lackskada). Efter att diverse försäkringspapper har fyllts i med hennes föräldrar så bär det av hemmåt 3 dagar tidigare än beräknat…jag kunde ändå inte koppla av en sekund efter detta. Jag får efter några veckor kontakt med ”buckel-Leo” som är en stjärna på att massera ut bucklor, och 1,5 timme senare och 650:- så var bucklan ett minne blott :). Det tråkiga i historien är att den norska familjen inte var intresserade av att betala reparationen…jag fick aldrig några pengar av dem och då försäkringsbolaget inte behövde blandas in så hade jag ingen hjälp av dem heller. Jag avskyr människor som inte gör rätt för sig x(.mvh Mats N

Sa dom inte som BMW tönten!!
              Tråkigt för dig!!!!????

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.