Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    wDanielsson
    Deltagare

Hej!

Är ute efter lite delar till en original Forester XT-06 då planen är att pigga upp den i både motor och chassi.

Då inget är gjort på bilen i dagsläget är det bara att meddela om ni har något kul som passar!

Delar såsom kompletta fjäderben från STI-04,Tokico D-spec och bättre krängare är mycket intressant, men tar gladeligen emot alla förslag. 😀

Med vänliga hälsningar
      William Danielsson

Patrick P931
      Deltagare

Att pigga upp den i motor är väl värt att göra! Finns mycket undangömd potential och enligt mig blir inte bilen “hel” förrän det sitter en VF turbo under huven.

Man kan mappa om motorn helt orginal, dvs. steg 1, det gör mycket! Steg 2 är med downpipe (och avgas) och är enligt mig slös med pengar då bromsklossen inte sitter där… Däremot att byta turbo… då blir det ett jättesmile som dyker upp… Hellre orginal avgas och en VF än avgas och orginalturbon, av storleken på leendet.

Obs. att du även måste byta soppapump vid turbobyte.

Sen så erbjuder jag mappningstjänst och har även ett par VF liggandes… en VF48 (Impreza STI 2008-) lågmilad i mycket fint skick och en VF43 (Impreza STI 06-07) som har spricka i avgashuset men fungerar felfritt.

Allt i Stockholm.

🙂

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.