- Detta ämne har 9 svar, 1,409 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Adam K.
-
FörfattareInlägg
-
11 juni, 2013 kl. 13:39 #30572UbbeDeltagare
Hej på er! Någon som har testat, eller känner någon som känner någon som har testat “DMACK trackday tires”? Ligger rätt i pris och att de är leverantör till WRC-cirkusen borde rimligtvis innebära att de har lite koll på prestandadäck. Har googlat som en tok men hittar inga recensioner eller jämförelser med andra etablerade R-Däck ö.h.t.
Direzzorna är sopslut efter storträffen…
11 juni, 2013 kl. 17:31 #257826TypeRDeltagareFor the price I think there worth trying, as you’ve stated they are being used on the wrc scene so can’t be that bad 😉
12 juni, 2013 kl. 08:38 #257827DurasellDeltagareHar dom fått fram R- Däcken än?
Om det är “rallydäcken” du pratar om så är dom för mjuka o delar på sig när du kört några inspirerade varv på bana.
Ja ska prova mina Federal 595 RSR på Gatebil i helgen så får ja se om dom håller någorlunda.
Federal kostar ca 830-1300 kr…12 juni, 2013 kl. 09:01 #257823UbbeDeltagareDe har ju dels Rallydäcken som faktiskt är E- och DOT-märkta samt även en “Trackday” variant som ser identisk ut men är lite billigare. Gissar att det är lite mer gatorienterat(?) men finns ingen information att hitta.
Det låter ju helt otroligt om asfalts-rally-däcken inte skulle tåla bankörning? Var kommer den infon från?
Federal är väl mer gatorienterat och inget att jaga tiondelar med? Då kan man lika gärna gå på t.ex. Bridgestone RE070 som säljs till riktigt bra priser nu. Jag är mer ute efter något som motsvarar eller är bättre än MPSC, Yokohama A048, Dunlop Direzza m.fl.
14 juni, 2013 kl. 07:25 #257822UbbeDeltagareVerkar som att jag kommer bli den första i klubben att testa DMack’s trackday däck. Lade en beställning idag. Ska bli kul att se hur de presterar på Emmaboda i höst! Har ju testat ganska många olika däck där och vet ganska bra vad de presterar.
14 juni, 2013 kl. 18:57 #257825VinceKeymasterVerkar som att jag kommer bli den första i klubben att testa DMack’s trackday däck. Lade en beställning idag. Ska bli kul att se hur de presterar på Emmaboda i höst! Har ju testat ganska många olika däck där och vet ganska bra vad de presterar.
Nån ska våga vara först d—0.o—b. Hoppas de är riktigt hala 😉 så att vi andra har en chans vid nästa träff :D.
Skämtåsido så hoppas jag de blir bra så att man har nåt billigare att köpa nästa gång man behöver ha däck.16 juni, 2013 kl. 10:37 #257828DurasellDeltagareDe har ju dels Rallydäcken som faktiskt är E- och DOT-märkta samt även en “Trackday” variant som ser identisk ut men är lite billigare. Gissar att det är lite mer gatorienterat(?) men finns ingen information att hitta.
Det låter ju helt otroligt om asfalts-rally-däcken inte skulle tåla bankörning? Var kommer den infon från?
Federal är väl mer gatorienterat och inget att jaga tiondelar med? Då kan man lika gärna gå på t.ex. Bridgestone RE070 som säljs till riktigt bra priser nu. Jag är mer ute efter något som motsvarar eller är bättre än MPSC, Yokohama A048, Dunlop Direzza m.fl.
Googlade lite på D mack däcken och hittade någon länk som diskuterade dessa för bandagar.
Någon uttryckte sig att de funkade några varv, men delade på sig pga att de blev för varma.
Men detta kan ha varit en äldre variant av D mack.
Skriv gärna och berätta hur de funkar på bana, behöver nog snart köpa nya till min subba också då fästet i federal inte är att jaga tiondelar med som sagt (vilket jag inte gör ändå 🙂 ).Labbade med mina federal lördagen på gatebil men fick inget bra grepp i dem.
De släppte när man klev på 3an ur parisern och i mjölby så folk trodde nog ja körde i drifting klassen 😉11 december, 2013 kl. 15:13 #257820Adam KDeltagareUbbe!
Hur gick det på banan?
Och är det någon som testat Nankang NS-2R? Även de ‘kostar rätt’.11 december, 2013 kl. 17:55 #257824UbbeDeltagareVar laddad för SS i höstas men det rann ju ut i sanden så däcken ligger fortfarande oanvända i garaget. De ser riktigt snabba ut iaf…d—0.o—b
11 december, 2013 kl. 18:33 #257821Adam KDeltagareOk. Håll alla era 6 tummar för att jag kan vara med i vår. Förmodligen på Nankang eller federal.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.