› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Dödsstraff på dörruppslag?
- Detta ämne har 11 svar, 1,231 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
AK_Impreza.
-
FörfattareInlägg
-
6 mars, 2006 kl. 14:46 #9301
thorlake
DeltagareStällde mig i Gallerian garaget i Sthlm idag och hade lite tid til godo så jag
satt å bläddrade i en tidning ett slag.
Bredvid mig parkerar en kärring en Saab 9-5 kombi.
Hon öppnar dörren å BONK! SKRAP!.
En säkring går i herr Thorlakes huvud, för visst satt jag å bara väntade på det där jevla ljudet.Ut och runt bilen å ber kärringen att vara lite försiktigare när hon öppnar dörren till sin bil.
Kärringen: Vaddå? Jag har inte slagit upp dörren i något. *irriterat*
Jag: Spela inte dum, jag satt ju i bilen så jag både såg och hörde att du gjorde det.
Kärring: Jaha så vaddå då? Jag gjorde det ju inte med flit heller.
Jag: Nä det hoppas jag verkligen inte, men bara för att du inte är rädd om din bil så betyder det inte automatiskt att jag inte är rädd om min.
Kärring: jag e visst rädd om bilen, min bil är dessutom säkert mycket nyare å dyrare än din bil. Min e tre månader gammal hur gammal e din?
Jag: Vad har det för jävla relevans då? Så du menar att om alla andra har äldre bilar än dig så är det ok att slå i dörrarna på dem?
Kärring: Varför ställer du dig här i garaget då om du nu är så rädd om bilen.
Jag: FÖR ATT JAG MÅSTE, Å vad har det med saken att göra????
Kärring: Men hur skall jag annars komma ur bilen då?
Jag: Du behöver inte parkera så satans nära min bil så lovar jag att du kommer ut utan att du måste slå i bilen.
Kärring: *Skriker* Usch vad du är vidrig försvinn med dig. Smäller igen bildörren och backar ut, kör sedan in igen och ställer sig mitt i rutan denna gång.
Jag: Skrattar högt åt hennes jevla galenskaper å sätter mig i bilen igen förbannad så att det ryker ur öronen. Hade jag stått kvar hade jag nog dödat henne. 🙂
Kärringen går argt därifrån å låtsas titta på mitt regnummer.Tur nog så blev det ingen buckla bara repor i lacken.
FY FAN för folk. x( x( x(
/Mr Lake
6 mars, 2006 kl. 15:03 #104594down_the_drain
Deltagarejag hade nog själv hotat med polisen om hon inte hade pröjsat för upp polering av dörren eller nått liknande. är imponerad av ditt tålamod! hade nog själv varit ett snäpp värre mot kärringen. allmän tortyr borde införas på dörruppslagare tycker jag.
/P
6 mars, 2006 kl. 15:51 #104598Niklas
Deltagare#### hur vågar hon bråka med thorlake?! Hans temperament är vida känt! 😀
Men dina sidor är väl ändå skyddade av plastvinyl, perfekt dörruppslagsskydd. 🙂
Slutligen, rätt åt kärringen. Jävla nötter!
Såg värsta grejen i torsdags, när jag lämnat sonen på dagis och kom ut på parkeringen hör jag världens knak/brak och tittar mig omkring. Ser en svart gammal Ford eller Opel som backat rakt in i en Volvo kombi. Föraren ser helt förvirrad ut, kör några meter bort och parkerar igen. Går ut och går iväg. Jag kollar noga på Volvon om den fått några skador men ser inget så jag bryr mig inte om att stå kvar tills ägaren av Volvon kommer. Har folk ingen som helst koll på hur de kör? Hur svårt kan det vara att se om det finns en bil bakom eller ej. Så glad att det inte var Subarun som fick en påhälsning. Med våra bilars tålighet hade bilen väl varit böjd fram till B-stolpen. 🙂
6 mars, 2006 kl. 17:45 #104592ExOrdis
DeltagareDom tål att daska in i räcken och skyltar med och bara köra vidare, så helt klena är dom inte.
Dörruppslag tsss. 😉
Thorlake, du råkade inte minnas hennes regnummer?6 mars, 2006 kl. 18:35 #104596thorlake
DeltagareHehe,
Jag fick lägga band på mitt vilda humör helt klart. 😉
Tyvärr så tog det på ett ställe där plastvinylen lös med sin frånvaro. (En bedrift i sig med tanke på hur min bil ser ut.) 🙂
Klart som FAN jag plockade vägsuggans RegNr:
XDX 309, SAAB 9-5 2,3T Svart/eller jevligt mörkblå.Mest för att ha i beredskap om hon skulle hinna tillbaka till parkeringen å plocka ut sina skamkänslor på min bil innan hon åkte iväg.
Då skulle min hämnd bli hemsk och kosta pengar det kan jag tala om.
Men jag hann först tebax som tur var. 🙂6 mars, 2006 kl. 18:36 #104593migu
DeltagareMan blir så jävla förbannad så man nästan får en hjärtattack när man hör om såna satans idioter!
Dödsstraff är för lindrigt, lås in dom jävlarna i big brother-huset på obestämd tid!
Har drabbats av ett antal likadana idioter själv och man blir lika förbannad varje gång. x( x( x( x(/Micke (som INTE uppskattar folk som är närgångna mot subban)
7 mars, 2006 kl. 06:52 #104595Pasi_k
DeltagareMånga backar nog tills det tar emot ?
Många bilar har småskador på skärmar och kofångare?Bara en påminnelse:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi857/subban.jpg/Pasi: Som ska köra och titta på Evo premiär i SUBBAN , parkera precis vid ingången om det går.. 😛
7 mars, 2006 kl. 14:58 #104599Niklas
DeltagareJahapp, då hände det igen. En bil backade rakt ut från en parkering längs gatan vid jobbet rakt in i en liten Suzuki Swift av icke senaste modell. Varför? Jo för att föraren av kombin inte orkade ta bort snön från bakrutan. Jävla slöa stockholmare! Glad att jag inte gör Subarun till jobbet och står där ute…
Den lilla japsen fick en fin buckla längs hela förardörren. Ägaren kom och skrattade, provade öppna och stänga dörren. Gick fint. Nu får han en ny dörr och en massa rostfläckar mindre. 😀
7 mars, 2006 kl. 15:14 #104590SecretAgentMan
Deltagare…en kollegas polare råkade ut för något liknande med sin spritt nya S60 T5:a…han parkerade längst bort, längst ut för att slippa ha en bil bredvid sig…
Naturligtvis så utspelade detta sig i svedala, varpå det stod en rostig kombi bredvid när han kom tillbaka till bilen…med en dam gnuggandes sidodörren mot hans nya bil, och försökte kränga ut barnet ur bilbarnstolen.
Buckla OCH lackskada är ett faktum.
Han går fram och frågar vad f*n hon håller på med…får till svar ”det är ju bara en bil ju!”.
Det går ett par säkringar i proppskåpet och han tar sats och sparkar av en backspegel av tantens kombi… 😀
..och säger innan han kliver in och åker iväg – ”det är ju bara en bil ju”.
Iskallt, och underbart.
/J – har haft 2 smitningsprylar på Silverpilen…och stått med sur självrisk.
7 mars, 2006 kl. 15:55 #104600Niklas
DeltagareHAHAHA, åh fy fan. 😀
8 mars, 2006 kl. 07:54 #104591SVARTEN
DeltagareBara att hämnas x( Är så trött på att andra inte respekterat folks egendom…..
/C
8 mars, 2006 kl. 18:07 #104597AK_Impreza
DeltagareVÄGSUBBANS___ den va lite rolig, alltså när ja ställer mej på t ex ikea så ställer ja mig hälldre 3 mil ifrån än att ställa sig brevid nån jävla risig volvo(traktor) eller liknande! är så trött på människor med SKITBILAR som bara drar upp dörrjäveln osv! om nån skulle gjort så på min subba så skulle motsvarandes bil inte vara vacker!!!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.