› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Dogbox i Silverpilen?
- Detta ämne har 45 svar, 3,328 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
6 april, 2004 kl. 16:59 #2465
SecretAgentMan
Deltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/PPG
Jajemen, nu har man skitit i det blå skåpet s.a.s…och en annan pil (som ägaren själv får träda fram med) får en likadan.
I helgen börjar bygget så sakteliga…sorgligt nog saknar jag en detalj för att få ihop den, så det blir en helg utan pilen… ;(…en sak kan vi säga…tycker ni det är dyrt med vanliga växellådor… 😮
/J
6 april, 2004 kl. 17:17 #52243jraberg
Deltagare😛 *dreglar*
jo, det är ju en liten annan priskaraktär på de där..riktiga lådorna.
😮 🙁 ;( Men jag får ju din gamla så jag klarar mig nog ett tag till..
tills jag härmar mer och köper dogges box med rakskurna drev 😛-JR Grattis förresten, men synd på avsaknaden av den där locking grejen
6 april, 2004 kl. 17:18 #52217SecretAgentMan
DeltagareDen blir bra den gamle PAR-lådan i din bil allt…så vi får släppa loss moroten en smula med. 😉
/J
6 april, 2004 kl. 17:44 #52238Wiklundh
DeltagareDogbox.
STIligt. :96 april, 2004 kl. 17:49 #52244ADDE.H
Deltagare>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/PPG
>
>Jajemen, nu har man skitit i det blå skåpet s.a.s…och en
>annan pil (som ägaren själv får träda fram med) får en
>likadan.
>I helgen börjar bygget så sakteliga…sorgligt nog saknar jag
>en detalj för att få ihop den, så det blir en helg utan
>pilen… ;(
>
>…en sak kan vi säga…tycker ni det är dyrt med vanliga
>växellådor… 😮
>
>/JVar det inte du som var så negativ till dogbox?det var ju så krågligt(dubbel tramp) att köra med vill jag minnas du har sakt eller har jag fel?
Får man fråga vad det blev för dog?/Adde
6 april, 2004 kl. 18:14 #52259Niklas
DeltagareSer ut som en hot dog…MOHAHAHA! 😀
Påminner om när man byggde lego med alla kugghjul.
6 april, 2004 kl. 20:27 #52239Blocken
DeltagareAaaah, äntligen får man användning av den här bilden 😀 Copyright Slak & grejer.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Mantorp_030501/10copy.sized.jpg
Tjing tjing!
/Block
6 april, 2004 kl. 20:29 #52218SecretAgentMan
Deltagare>Var det inte du som var så negativ till dogbox?det var ju så
>krågligt(dubbel tramp) att köra med vill jag minnas du har
>sakt eller har jag fel?
>Får man fråga vad det blev för dog?
>
>/AddeNegativ kan jag inte påstå, däremot klart fundersam på hur praktiskt det är i vardagstrafik…och det är jag fortfarande (därför valde jag en förstärkt synkad historia när det rasade för lite över ett år sedan – och bilen användes i stort sett varje dag).
Och ja, vill man inte renovera var 500:e mil så åker man på att vårda lådan lite med dubbeltrampning och varvmatchning.
Men det är allt en rackarns tur att Silverpilen inte är vardagsbil längre då! 😉
PPG (Pfitzner Performance Gearbox) har levererat.
/J
6 april, 2004 kl. 21:39 #52253Tallen
DeltagareHar fått mig en titt på dessa grejer ikväll, och jag säger bara
JÖSSES!! Sikkna kralliga doningar! Man blir ju riktigt svag i knäna av sådana saker, av prislappen med för den delen 😮Jag lovar, jag ska inte klaga på att det blev svindyrt den dagen jag måste köpa en låda på skroten när min rasar.
Tackar ödmjukast för garage lånet SGM, ber om ursäkt att bettan
”gjordeifrån sig” på golvet. 🙁Vad tror du om Castrol oljan då? Duger den till lite
banåka med Expressen?Filmvisningen får jag inte glömma, Tack! Nu vet jag hur bilar ska se ut nuförtiden 😉
/Tallen
6 april, 2004 kl. 22:33 #52231Strat
DeltagareGrymt!
Måste börja fundera på lådan jag mä, nu när stora snurran åkt i. Men det blir nog bara en sån vanlig, billig, synkad variant 😉
6 april, 2004 kl. 22:59 #52237SVARTEN
DeltagareDu måste nog erkänna att du blev lite extra ”knäsvag” efter du kört min bil, Jerry;)? Tätstegad dogbox är ju en liten extra krydda.
Jag pratade med *****, han är bra sugen på att bli en i gänget med dogbox till sommarens banträffar.
Min bil är verkligen inte en bruksbil längre, tyvärr allt för mycket stillasittande, men denna sommar skall den rastas:D
/Christian
7 april, 2004 kl. 05:07 #52219SecretAgentMan
DeltagareTallberg, du börjar ha vanan inne att spilla lite vid sidan av… 😉 Du är alltid välkommen – det vet du. 😀
Svarten – självklart, visst tusan var det vid provkörningen som man insåg att det var nog en sådan som skulle sitta i Silverpilen. 🙂 Surt som fasen är det att PPG missade att lägga i interlockers i kartongen, så det blir inget dogboxåka denna helgen. 🙁 Den som väntar etc..
Strat – Du får höra av dig när det rasar. 😉 😀 Så du har fått ihop bilen med stor turbo nu, berätta gärna mer…
/J
7 april, 2004 kl. 08:57 #52242simo
DeltagareFasen va läckert!!! :9
Hoppas du har valt en femma som funkar på ringen!
/Simo
7 april, 2004 kl. 17:47 #52246Subbarist
Deltagare>Strat – Du får höra av dig när det rasar. 😉 😀 Så du har
>fått ihop bilen med stor turbo nu, berätta gärna mer…
>
>/JJag såg färdiga resultatet före han 😛
Ser bra ut ClasseMan… jag tänkte stanna kvar och vänta på dig så att jag skulle få en provtur men jag pallade inte.7 april, 2004 kl. 19:05 #52232Strat
Deltagare>
>Jag såg färdiga resultatet före han 😛
>Ser bra ut ClasseMan… jag tänkte stanna kvar och vänta på
>dig så att jag skulle få en provtur men jag pallade inte.
>Haha, ja dom sa ju att du var där, men du han visst smita iväg. Kanske får starta en ny tråd och berätta mer om min klistrade kärra 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.