› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Dogbox i Silverpilen?
- Detta ämne har 45 svar, 3,328 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
8 april, 2004 kl. 05:28 #52220
SecretAgentMan
DeltagarePPG har massor av intressanta alternativ för våra lådor faktiskt, allt beroende på vad man är ute efter.
De är absolut inte billigast, men den service jag fått hittills är oslagbar.Om man vill kan man få en synkad rakskuren, eller en snedskuren dogbox, eller en förstärkt vanlig, halva lådan rak, osv.
Jag har lite flera bilder på G för den som är intresserad.
/J
8 april, 2004 kl. 08:38 #52256Rogga
DeltagareÄr det ingen som kan skriva vad som skilljer på alla satser? Typp synkad rakskuren, eller en snedskuren dogbox, eller en förstärkt vanlig, halva lådan rak, osv.
Villken låda passar bäst till viss HK å vrid mm mmRogga ”Kombimaffian”
8 april, 2004 kl. 11:18 #52221SecretAgentMan
DeltagareDet är ju alldeles upp till vad du behöver och skall använda den till. 🙂
Dogbox (inga synkringar) gör den tåligare för brutala växlingar, men skapar lite strul vid växling, och det låter och har sig…
Rakskuret, tål mer än vanliga snedskurna, men låter bra mycket mer.Jag skulle köra en delvis rakskuren synkad sats i en ”vanlig” bil (typ min ”gamla” låda).
Priset skiljer avsevärt beroende på vad man väljer, men man bör förbereda sig på att det kostar oavsett vad man väljer (något jag brukar predika till de som ger sig in i trimträsket).
Kontakta mig vid sidan av så skall jag guida dig rätt i djungeln. 😀
/J
8 april, 2004 kl. 11:43 #52245ADDE.H
DeltagareVarför inte guida här på sidan så får vi handra också vet 😉
Då slår du ju flera flugor i en smäll:-)/Adde
8 april, 2004 kl. 11:45 #52222SecretAgentMan
DeltagareDet är ju rätt unikt vad man är ute efter…och hur mycket pengar man vill bli av med. 😀
Men visst – fråga på bara – speca upp hur bilen används, och vad ni kan stå ut med i form av strul, oljud och kostnad. 😉
/J
8 april, 2004 kl. 11:58 #52233Strat
DeltagareVad skulle en synkad, rakskuren (med sned femma, original kanske?) gå lös på, inkl. jobb? Förutsatt att man har en hel låda till att börja med. Blir ju billigare att byta innan det rasar 😀
8 april, 2004 kl. 14:22 #52247Kvarnis
DeltagareJag har nog ev en synkad förstärkt låda över …då mitt kommande projekt kommer kräva ännu kraftigare låda :(….
Om det är nån som känner sig sugen dvs 😀
8 april, 2004 kl. 15:05 #52230OzO
DeltagareAffärer, priser -> PM, Email
Guider, tips -> här!🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::8 april, 2004 kl. 15:25 #52248Kvarnis
Deltagare>Guider, tips -> här!
Under 440Bhp&500Nm synkad förstärkt vid normal användade dvs enstaka rattlås, bankörning etc
DOGBox, 440Bhp> +500Nm lr rattlås queen
Sedan kan man ju ändå ha en DoG bara för det är brutalat å stenhårt 😀
8 april, 2004 kl. 15:53 #52234Strat
Deltagare>Affärer, priser -> PM, Email
>Guider, tips -> här!
>
>:)
>Sorry Göran :+
11 april, 2004 kl. 20:28 #52258Vectorm12
DeltagareJag är ju också inne på en ny låda men jag måste nästan få höra/känna på en dogbox innan jag kan bestämma mig…
Om någon vänlig själ med detta i Tokholms området skulle vilja ge mig ett åk vore det kul…:P
14 april, 2004 kl. 06:55 #52223SecretAgentMan
DeltagareLådan är klar att skruvas ihop (bara jag får de sista småbitarna i tid, så skall Silverpilen rulla till helgen).
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/PPG – Build process är det som tillkommit. 🙂
/J – trött, glad och oerhört förväntansfull
14 april, 2004 kl. 07:27 #52235Strat
DeltagareFläskigt Jerry! Kul med bilder 🙂
14 april, 2004 kl. 08:21 #52215syke
BlockeradSer ganska ballt ut, nästan så man blir sugen på att pilla isär sin egen låda, bara för att se hur det är! Är dom svåra att få ihop igen? 😀
”Om det funkar, skruva isär och kolla varför” 🙂
14 april, 2004 kl. 08:33 #52254Tallen
DeltagareGÖTT MOS Jerry!:7
Hoppas den blir klar till helgen!
/D
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.