Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2392
    Rogga
    Deltagare

      Jag ha fått nå konstigt fenomen på bilen, ligger på 5ans växel 3000varv stämpla fullt så kan bilen bli för att bara dö av, som om det är nån som vrider av motorn fast mera stop(upplever det så iaf). Monterade ju in dawes för ett tag sen nu laddar den 9 psi innan 7 psi ( in skruvad nästan max). Kan det vara turbo mätaren som visar galet så att den laddar för mycke? Men tycker den borde stäma efter som den innan ladda bara 7 psi, en original impreza ska väl inte ladda mycke mer? Är 3″ avagas på bilen.
      Rogga ”Kombimaffian”

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

      #51678
      Rogga
      Deltagare

        Okey ska testa med en vätske fyld bar mätare som visar rätt, e nog den där fuel kuten.. Ha ställt ner den nu. Alla anslutningar är på plats ordentligt och det läcker inte luft nånstans iaf.. Tackar för svaren gubbs 😉

        Rogga ”Kombimaffian”

        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

        #51676
        Manor
        Deltagare

          …ja något mystiskt är det Rogga.

          Jag laddar 1.1 bar (cirka 16 PSi) med min Dawes…och innan 0,95 (cirka 13.5 PSi)…allt enligt min turbotrycksmätare. Min Dawes är inte nerskruvad i botten, men detta beror ju också mycket på hur fjädern ser ut i Dawes:en (ihoptryckt eller mer utdragen).
          Det låter som om ”fuel cut:en” slår till för att du laddar för mycket. Jag tror att ”fuel cut:en” slår till vid cirka 1.2-1.25 bar på en 99-00…och lägre för de äldre modellerna.

          mvh Mats N

          #51677
          skytiskapilen
          Deltagare

            Nåt är garanterat fel, förhoppningsvis bara mätaren. Orginal ska den ladda ca 13-13,5 PSI. Börja med att kolla av bilen med en DeltaDash eller Selectmonitor och se om du verkligen bara laddar 9 PSI. Om det är så och du har Dawesen i botten, då kan det vara många olika orsaker till det. Om jag vore du skulle jag återställa bilen till orginal vad gäller insug och laddtrycksstyrning, och se om den går normalt.

            Sen att ställa upp trycket på en motor som man misstänker inte är helt kry, brrrr.

            /Andreas
            http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
            – Original Gangster –

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.