SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt ”Dörr öppen-lampan” glöder.

• Detta ämne har 12 svar, 1,598 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av whitestripe.
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    whitestripe
    Deltagare

Tjena alla!

Då var det dags för mitt första inlägg på denna sida.:-)

Har en impreza GT -00 och har följande problem.

Lampan i instrumentpanelen som lyser om en dörr är öppen glöder hela tiden. även när bilen är avstängd.

Märkte det först idag och tror inte att det glödit tidigare.

Jag bytte lampan i taket idag, kan det bero på det? Orkade inte kolla det nu ikväll efter jobbet.

Det lär ju knappast vara ”farligt” och batteriet lär ju hålla ändå, men det är ju lite irriterande.

Oblivion
      Deltagare

den lyser väldigt svagt va ? Är nämligen så på både min och min brors GT.. Så tror att det skall vara så 😛 Hans hade tydligen alltid gjort det och min gör d oxå ^^

Oblivion
        Deltagare

Dubbelpost 😉

whitestripe
          Deltagare

den lyser väldigt svagt va ? Är nämligen så på både min och min brors GT.. Så tror att det skall vara så 😛 Hans hade tydligen alltid gjort det och min gör d oxå ^^

ja, precis. väldigt svagt. trodde att det var lyset till mätarna som gjorde att det såg ut som den lyste svagt men det var det inte….

AK_Impreza
            Deltagare

så har min alltid gjort 🙂 så eftersom det är så på mångas så ere nog orginal så! haha…många konstiga grejer har man upptäck på sin Impreza! men körglädjen gör att man inte kan sluta köra bilen ändå !

Mats
              Deltagare

Var det inte nån som hade problem med sitt larm och då lyste denna lampa?
                Har ni larm i era bilar?

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

whitestripe
                Deltagare

Var det inte nån som hade problem med sitt larm och då lyste denna lampa?Har ni larm i era bilar?Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

den lyser dock inte med full styrka utan ”glööder” bara lite väldigt svagt.

Har pratat med förra ägaren och han mndes att han nog råkat ut för det med och det hade nånting med lampan i kupén att göra. just den lampa som jag varit och pillat på…..:P

Har larm på min cargard tc70. men jag är 90% säker på att lampan inte lyst tidigare….

syke
                  Blockerad

Fippla lite med knappen i taket för kupébelysningen så ska ni nog se att det försvinner. Ställ den i mittenläget eller hur det nu var så slutar glödandet.

roadtip85
                    Keymaster

Det är lika på min GT, när jag har taklampan ställd på att hela tiden lysa, eller hela tiden vara släckt. När jag har den så lampan tänds när jag öppnar dörrarna så slutar det ”glöda” på instrumentpanelen!

//Anders

Manor
                      Deltagare

Tjohej !

Detta är en gammal klassiker och hänger ihop med larminstallationen. Det går någon form av ”krypström” som får öppendörr-lampan att glöda, och det motverkades med ett motstånd som min larminstallatör satte dit.

Det går också att sätta strömbrytaren i mittenläget så släcks den glödande varningslampan, som tidigare nämnts.

whitestripe
                        Deltagare

hmmm, ok, jo jag har ju fipplat med knappen i taket och och sen började den lysa. har fipplat mer nu men den slocknar inte…

det får väl helt enkelt lysa lite svagt…

Manor
                          Deltagare

hmmm, ok, jo jag har ju fipplat med knappen i taket och och sen började den lysa. har fipplat mer nu men den slocknar inte…det får väl helt enkelt lysa lite svagt…

…den släcks alltså inte ens i mittenläget?

whitestripe
                            Deltagare

nope den glöder svagt konstant. det kan kanske bero på att det inte sitter en originallampa i den längre. sitter LED nu.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.