SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Dörrlampan lyser svagt!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    fraggler
    Deltagare

Har sett att Dörrlampan under hastighetsmätaren lyser svagt på Min Impreza GT. Har kollat alla kontakter vid dörrar och baklucka men inget hjälper! Smörde upp låsen oxo men den lyser ändån.:( Tips?

.zip
      Deltagare

Vanligt problem om man monterar ett eftermarknads larm. Om så är fallet så är det inte så mkt att göra åt saken. Testa att stänga av taklampan helt så ska även indikatorn släckas helt 🙂

roadtip85
        Keymaster

Jag har för mig att min GT gjorde det också när lampan i taket INTE var ställd så att den tänds när man öppnar dörren.

Erlandsson
          Deltagare

Jag har haft samma problem, ställ taklampan så att den tänds när du öppnar dörrarna 😉

Manor
            Deltagare

Det går också att montera ett motstånd ”någonstans”, det gjorde Gumperts Bilradio åt mig vid larmmonteringen (CarGuard) år 1999 :).

fraggler
              Deltagare

Okej! Jag slog av den tak-lampan när jag höll på med bilen! Ska testa om det funkar. Tack för tipsen;)

kamikaze
                Deltagare

Har haft samma ”problem” jag med och det försvann när jag ryckte ur kontakten till bagagerumsbelysningen

matte555
                  Deltagare

hade också detta fenomen förra sommarn när jag hade tagit bort kofångarn bak och skyltbelysningen, blev bra när jag kopplade in dom igen…. hmmmmm

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.