SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Downpipe/avgassystem/ skillnader mellan årsm?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    jmartinsson
    Deltagare

Som det står i titeln… Vad skiljer egentligen

Ska till och köpa nytt avgassystem! har kollat runt lite och det enda jag hittar som passar mina önksemål är ett system som hör till en 00-05 impreza och jag äger en 95:a. kommer det att funka?
      Av det jag har lyckats förstå av lite andra trådar skiljer det någonstans men vart och vad?
      Kan jag köpa en dp bara eller kommer det inte att funka?

Jag vet att det finns en massa liknande trådar men de har inte svarat alla mina frågor, någon som vill rycka in och förklara för en novis:-) 🙂 🙂

.zip
      Deltagare

Jag kan inte förklara riktigt vad det är som skiljer sig, men om du ska ha ett avgassystem från en nyare impreza så måste du byta hela systemet från turbon.
        Mao så passar inte delar av ett avgassystem från en WRX/STI 01-08
        Det måste vara till en 95-00.

//.zip

jmartinsson
        Deltagare

ok så jag skulle kunna köpa tex en dp från vilken årsm som helst och men då måste jag bygga en special skarv som passar resten av systemet?

Janne248
          Deltagare

ok så jag skulle kunna köpa tex en dp från vilken årsm som helst och men då måste jag bygga en special skarv som passar resten av systemet?

Nja, inte säkert att det ”bara'” är en special skarv. Längder på delrören kan skilja. Medans om du tar hela så är totala längde samma.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.