› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Downpipe, mellanrör och slutburk
- Detta ämne har 25 svar, 1,885 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2003 kl. 20:30 #49561
LegacyLarsa
KeymasterAha!, ni kör med serietillverkad stuff!, typ sånt där som finns på Micro och Biltema, jo-jo, visst-visst, 😉 🙂 själv har man fått hem en ny leksak till bilen, en metallisk katalysator, med 3″ anslutningar (rostfritt naturligtvis 😉 ), så med lite (höj det med 10)tur, kanske jag kan få på kitet i helgen. 🙂
/Larsa
16 april, 2003 kl. 20:33 #49564dlehtihet
DeltagareKat + mellanrör??
Får man fråga var du köpte det och hur kvaliten verkade? Vill helst slippa anlita lokale bysmeden för att svetsa ihop något liknande 😉
(maila gärna på dlehtihet@hotmail.com)
M v h
Danne
http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/edoom/Wizard.gif
16 april, 2003 kl. 21:58 #49572Yonaz
DeltagareJag vill vara med på ett hörn om det blir något ”gruppköp” från TakaKaira!
17 april, 2003 kl. 06:22 #49583Niklas
DeltagareVerkar inte bli nån beställning från TakaKaira. Köper troligen en DP från England under sommaren och ett Blitz-catback system från Japan, eventuellt via Plogen.
Regionsansvarig: Göteborg
17 april, 2003 kl. 08:04 #49569griml0ck
DeltagareKöpte min downpipe från http://www.ray.se, kosta bara 1400 kr om man e sugen på en billig en.
http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini2.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
http://fullspeed.to/shagaru
http://www.streetrace402.com17 april, 2003 kl. 11:01 #49577Niklas
Deltagare>Blitz Nür spec R är 3″ så 3″ till 2.5″ kommer inte att passa
Varför kommer det inte passa?
Regionsansvarig: Göteborg
17 april, 2003 kl. 11:15 #49565Kvarnis
DeltagareDärför dom inte vet vad dom pratar om ;):D
det funkar hur bra som helst..
Man kan även montera ett orginal system på en 3″ DP …om man vill ;):DMinns inte om SAM byt ut sin DP till en 3″ men han har haft en alla fall.
/Kvarnis som åkt med orginal DP å BLITZ..medans han byggde sin nya DP 😀
17 april, 2003 kl. 11:25 #49578Niklas
DeltagareDet blir en downpipe från JWRacing (UK) eller från JRMRacing (Prospeed STHLM). Nu står jag i valet och kvalet om det skall vara 3″ hela vägen eller 3″ till 2.5″ och sen 3″ catback. Vissa säger att det skall vara bra med lite motstånd i downpipen för turbon, vissa säger att det är bättre med 3″ hål all the way.
Kan man få lite betyg från dem som varit i båda läger?
Regionsansvarig: Göteborg
17 april, 2003 kl. 11:43 #49567Mange
DeltagareLAST EDITED ON Apr-17-03 AT 01:43PM (GMT)
>>Blitz Nür spec R är 3″ så 3″ till 2.5″ kommer inte att passa
>
>Varför kommer det inte passa?
>
>Regionsansvarig: GöteborgJag trodde att det var så här. Om downpipet är 3″ som går ner till en 2½” anslutning och sen ska du sätta på ett Blitz Nür spec som är med 3″ anslutningarna. Då måste det bli galet
Men om kvarnis om har kört så är det lungt.
🙂
17 april, 2003 kl. 11:50 #49579Niklas
DeltagareAlla storlekar på rör passar ihop med alla andra storlekar på rör. Kopplingarna är samma, skruvarna sitter på samma avstånd i förhållande till hålet i rörets centrum…antar jag. Det enda jag är rädd för är att det kommer bli som en blodpropp i röret precis i övergången från 2.5″ till 3″ men det är kanske det man vill ha, motståndet för orginal-turbon.
Regionsansvarig: Göteborg
10 juni, 2004 kl. 18:40 #49562ExOrdis
DeltagareDe´la skitsamma. Viktigast är, värme bort och det prestererar båda skolorna bra. Välj efter plånboken är mitt tips.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.