› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › DP på GT
- Detta ämne har 12 svar, 1,143 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
Antihero.
-
FörfattareInlägg
-
15 januari, 2007 kl. 11:08 #3592
Antihero
DeltagareHejsan hoppsan !! !!
Tänkte nu avsluta bygget på avgassystemet på min GT -00.
Och har nu inhandlat en DP och hörde efter lite hoss ”JRM” han sa att man inte får problem med check engine och att den inte går in i felläge och går om ett lass skit för att ”GT:n inte har någon bakre lambda som läser avgasreningen utan kommer kanske sticka iväg lite på laddet endast”
MEN mekanikern hoss min återförsäljare för Subaru säger att jag måste pilla med någon form av kontakt i DP för att den ska gå bra och för att ”Check Engine” inte ska lysa.
Vilken va dessa 2 ska jag lyssna på ?? vart lite orolig mitt i allt att den kommer gå som skit och engine lampan kommer lysa.
Tacksam för svar
15 januari, 2007 kl. 11:35 #59924MDE
Deltagareskulle lyssna på din mekaniker.
sitter en givare på DP som ska monteras.
/MDE
15 januari, 2007 kl. 11:46 #59929Antihero
Deltagareskulle lyssna på din mekaniker.sitter en givare på DP som ska monteras./MDE
Sitter ingen givare på min DP…
Köpte denna till GT http://www.alutech.se/?do=viewitem&id=subdp215 januari, 2007 kl. 11:46 #59922Manor
DeltagareJag skulle lyssna på JRM.
GT:n har inte bekymmer med en lysande ”check engine”-lampa pga. avgassystemsbyte. Det är senare årsmodellerna som kräver en elektrisk- eller mekanisk fix för detta.Edit: stavfel
15 januari, 2007 kl. 11:53 #59930Antihero
DeltagareJag skulle lyssna på JRM.GT:n har inte bekymmer med en lysande ”check engine”-lampa pga. avgassystemsbyte. Det är senare årsmodellerna som kräver en elektrisk- eller mekanisk fix för detta.Edit: stavfel
Ok..
om du tittar på länken som ja skickade ovan så ser man ett ”hål” upptill dä rturbon ska vara på sidan av röret… vad ska jag göra med det ?
15 januari, 2007 kl. 12:27 #59926Mats
DeltagareDär skall du skruva fast din lambda sond!
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg15 januari, 2007 kl. 12:58 #59925MDE
Deltagareläste inte riktigt i ditt inlägg först lätt med missuppfattningar då:D
inga fler givare än den du har så blir nog bra! 🙂
lär behöva en dawes också!
/MDE
15 januari, 2007 kl. 13:24 #59931Antihero
DeltagareDär skall du skruva fast din lambda sond!Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
jaha.
lambdasonden som sitter där på orginal passar rakt på nya ?
15 januari, 2007 kl. 13:25 #59932Antihero
Deltagareläste inte riktigt i ditt inlägg först lätt med missuppfattningar då:D inga fler givare än den du har så blir nog bra! 🙂 lär behöva en dawes också!/MDE
dawes ? :+ hehe jag är jätteny på detta/subba ? vad ska en sån göra och vad kostar dom då ?
15 januari, 2007 kl. 13:26 #59927Mats
DeltagareJepp!
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg15 januari, 2007 kl. 13:27 #59928Mats
Deltagareläste inte riktigt i ditt inlägg först lätt med missuppfattningar då:D inga fler givare än den du har så blir nog bra! 🙂 lär behöva en dawes också!/MDE
dawes ? :+ hehe jag är jätteny på detta/subba ? vad ska en sån göra och vad kostar dom då ?
Det är en finurlig liten manick som styr laddtrycket! Kostar en 400 hundring ungefär med frakt från http://www.3barracing.com.
Sök på dawes så *lär* du få upp ett antal träffar.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg15 januari, 2007 kl. 14:18 #59923Manor
DeltagareDet är inget måste med en Dawes. Du kan testa utan först om du vill, men om ditt laddtryck peakar över cirka 1.3 så lär du få en s.k. fuelcut. Det är detta man kan förhindra med hjälp av en Dawes.
Det går också att lösa detta med en restriktor av en annan storlek, eller en ställbar restriktor (typ Festo) för att lösa problemet med laddtryckstoppar.
Lycka till.
15 januari, 2007 kl. 16:24 #59933Antihero
DeltagareTack grabbar.. detta är det bästa forumet någonsin, trevliga snabba riktiga svar…. ja tackar och bockar.. 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.