SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Dra tungt släp med en GT (Idioti)

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
  • Författare
    Cores
    Deltagare

Jag har ett enkelaxlat 1500 bilsläp som får lasta 1130kg, alltså 370kg i tjänstevikt.

Det lät som en trevlig vikt på ett släp, uthyrningsstället påstår att deras väger 650kg, men dom är ju dubbelaxlade med tippfunktion och vinsch etc.

Jag fick krypa till korset dock, och låna syrrans mans Octavia, den har en totalvikt på 2000kg och får dra 1500kg, så 3500kg prick.
      Då har jag 850kg över att lasta på och det väger inte bubblan då det är en 50talare.

Tack för all hjälp, hade antagligen blivit av med kortet om det inte var för forumet :’), nu måste jag dock ladda mentalt för att köra runt en automatväxlad octavia hela helgen.

Ubbe
      Deltagare

Det lät som en trevlig vikt på ett släp, uthyrningsstället påstår att deras väger 650kg, men dom är ju dubbelaxlade med tippfunktion och vinsch etc.

Jag fick krypa till korset dock, och låna syrrans mans Octavia, den har en totalvikt på 2000kg och får dra 1500kg, så 3500kg prick.
        Då har jag 850kg över att lasta på och det väger inte bubblan då det är en 50talare.

Tack för all hjälp, hade antagligen blivit av med kortet om det inte var för forumet :’), nu måste jag dock ladda mentalt för att köra runt en automatväxlad octavia hela helgen.

Automat är ju kanon om man ska dra släp! Bara att ladda med lite bra musik och Singoallakakor, sätta farthållaren på 80 och luta sig tillbaks…

nsa
        Deltagare

Min har också tippfunktion och vinsch, dock endast en axel då. Dagens hyrsläp är grymt överdimensionerade, ner-reggade 2000 släp typ, lastar ingenting!

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.