SSC Allmänt snack Allmänt småprat dragningskraften finns kvar…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Practos
    Deltagare

jepp, subban drar forfarande till sig idiot beteenden hos unga förare…var ute igår, lagom isigt och halt överallt. Vid ett trafikljus står en tidig 90-tals audi med ung kille bakom ratten, jag tar den lediga vänsterfilen och gör en mjuk start (drar 2:an och 3:an till 3500rpm), inget race aktigt alls, och grabben tolkar det annorlunda och ger gärnet i ådin, den driftar vänsterhögervänsterhöger (fwd) i brist på grepp. Tänker inte mer på det (när jag bytte fil var det ca 15 billängder avstånd) men när jag kommer in i stan vid en 50 sträcka och gott om trafik, då kommer pojken med full blås bakifrån, kör nästan i röven på mig och slår på helljuset. Tyckte inte det var så roligt och var inte efter att racea på isbana mot en skrothög så jag kör i 30 istället eftersom han ända ska ligga precis i baken och sniffa. Efter några minuter och korsningar efter ger han upp och svänger av, till min otur träffar jag på idioten igen på stan senare och då ligger han före mig varpå han ska demonstrera sin fantastiska kördugglihet genom att nästan köra på en annan bil bara i ett försök att dra ifrån (vem eller vad vet inte jag)…

Nåja förr blev man lite förbannad men nu skrattade jag faktiskt gott (så länge de inte kör på någon dvs)

/trevligt med vinter igen 🙂

griml0ck
      Deltagare

Jag har varit med med om massor med såna roliga situationer. Som exempel: Jag kör omkring i helt laglig hastighet oso kommer det nått lolbarn med en skit volvo o gasar skiten ur bilen för att lyckas köra om oso är de en vänster kurva framför. Det är då man brukar garva som fan o spekulera med polarn i passagerarsätet om han kommer klara att bromsa ner innan kurvan eller om han kommer köra av vägen. Oturligt nog klarade volvo jäveln kurvan men de var bra nära de släppte =) Detta var dock under sommaren.. vintern kommer nog bli ännu mer underhållande 😀

The red Shagaru Impreza of Gefle

Niklas
        Deltagare

Har faktiskt klarat mig från sånna här insidenter. Dock har jag själv lekt med en 300zx i stan, han skulle gasa från mig och höll på att dra rakt in i en SAAB 9-5 kombi (fick gå ut i väggrenen till vänster på den fyr-filiga vägen med mitträcke.
          Sen var det en Merca med nån utlänning i som fick veta vad Subarun är bra på, rödljus…

http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif

Niklas
          Deltagare

Var ute med föräldrarna och flickan i dag och visade upp Göteborg för dem. Kommer till ett rödljus och upp sidan om kommer en ganska ny VW minibuss med 1.8T. Tänker inte på det och det blir grön. Gasar lite men bussen gasar och får nån meters försprång, tänker inte förlora så jag gasar på! VWn fortsätter gasa så jag släpper av, hål i vägbanan, sommardäck på våtslaskig väg, farträdda föräldrar i bilen samt tjejen och taxen. Kommer fram till nästa rödljus och glider upp sidan om bussen igen. Får grönt och puttrar sakta iväg (han skulle svänga). Undrar hur nöjd han var som ”drog” en Impreza, och jag var väldigt irriterad att jag inte var ensam i bilen (200-250kg räddvikt i bilen märks!). http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/serious/rolleyes.gif

Vissa gör visst allt för att få köra förbi en Impreza…

http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif

griml0ck
            Deltagare

>Vissa gör visst allt för att få köra förbi en Impreza…

hahaha so true, spelar ingen roll vad det är för bil dom har heller. Om det är 30 väg eller hur smalt det är. Jag kör bara runt i laglig hastighet med ett stort smile o bara väntar på att nån ska klanta till de rejält i nån av dessa vansinnes omkörningar. Man vet ju ändå har man pulver i kistan inte direkt så man behöver bevis det mot en volvo 240.

Bobbo
              Deltagare

För ett par veckor sen så åkte jag och kompisen in till stan för att äta lunch, då kommer en gammal 740 med hela 18års-paketet påklistrat, ni vet jättesvart-tonade rutor, 8st 12″-basar i varje framdörr, nån skabbig vinge och 2 medlemmar ur den lokala kepsmaffian sitt-liggandes i de nedsuttna 740-stolarna.
                Givetvis så var föraren tvungen att lägga på ett jätteställ i varje kurva han tog och försökte få mig att rejsa… Suck.

Todos
                Deltagare

Todos
                  Man börjar känna igen Impreza-syndromet.
                  Jag bytte från Legazy till Impan för ca 5-veckor.
                  Konstigt nog försökte inte så många ”stångas” med Legazyn?
                  Men Impan ger sig ”alla” på, man förstår ganska snart att ”utmanarna”
                  inte vet skillnaden på en GT och min STD 1999-a 2,0-a.
                  Eftersom jag inte är svårflörtad med tanke på 10-års tävlande innom
                  motorsporten, så ställer jag upp på alla dummheter.
                  På barmarken före gårdagens ”snökaos” kom jag ibland till korta.
                  Men nu efter snöfallet har jag fått revanch-:).
                  Mina 125 hkr+Nokia/2 med tillsamans 800-900 dubb lägger nästan alla
                  före detta ”utmanare” bakom sig.
                  Min resa från Jönköping till Linköping i lördagens värsta snöoväder
                  12,5 mil gick på under timmen som på räls. Och BMW-Tysken som hängde
                  på kanade av strax före Gränna.
                  Två ggr blev jag omkörd, första gången av en Forrester, då låg jag på 130.
                  Andra gången av en Crosscountry.
                  Crosscountryns passagerare vinkade glatt och verkade känna sig väldigt trygg.
                  PS törs inte köpa en GT, kanvara farligt för licensen.

Subbarist
                  Deltagare

Nåt som jag brukade roa mig med i sommras var att hetsa MC killar vid rödljsen, skitkul man glider upp bredvid de och burnar lite. Varpå han tittar på dig och skakar på huvet man svarar med att varva lite till och le… sen när det slår om till grönt så ser man bara hur killen fladrar i väg i 190 mälor på bakhjulet medans man själv glider iväg lungt som fan och småler lite.

Jag lyckades med bedriften att få en kille lyckas och slå på arslet när han vart lite för ivrig 😀

Att bero på rödljus race så piskade jag skiten ur en saab 9000 turbo igår med en gubbe i 60 års åldern som, gav sig efter att hastighetsmätaren började närma sig 150, vid nästa rödjlus var jag tvungen att svänga av varpå han kör upp bredvid och tackar artigt för racet.

Subbarist javisst!

Dawn
                    Deltagare

Subbarist!
                      >Nåt som jag brukade roa mig med i sommras var att hetsa MC killar vid rödljsen, skitkul man glider upp bredvid de och burnar lite< 😮 Hoppas att du inte menar att du ställer dig och bränner däck stillastående om du har Impreza /=) Min nya växellåda är helt underbar! I'm alive and kicking! Dawn

Subbarist
                      Deltagare

LAST EDITED ON Oct-23-02 AT 12:39PM (GMT)
                        Nej för fan inte bränna däck, utan man varvar dvs. man lägger ur växeln eller tycker ned kopplingen vilket som och trampar lite lätt på gasen så att det uppstår lite motorljud från bilen samtidigt som man tittar lite provocerande på de 😉

Subbarist javisst!

dlehtihet
                        Deltagare

Med förstärkta drivknutar, koppling, vxllåda och gott med mos så går det nog det med 😉

Niklas
                          Deltagare

Hade varit något, en Impreza som bränner däck på alla fyra…fast då får man allt ha en lastbil framför sig som man kan ta stöd mot… 😉

griml0ck
                            Deltagare

>Hade varit något, en Impreza som bränner däck på alla fyra…fast då
                              >får man allt ha en lastbil framför sig som man kan ta stöd mot… 😉
                              >

Mja.. har sett evo6:or som kan göra det.. gäller bara o ha fett me mos, si så där runt en 600 hk. Går kanske med mindre men dom jag såg göra det hade 600+. O det har väl alla inbitna impreza ägare? 😀

Lasse
                              Deltagare

Appropå att bränna däck… Jag såg en film på nätet där en idiot bromsade fast Imprezan och spann med bakhjulen. Exakt hur bra är det för mittdiffen? 🙁

Dawn
                                Deltagare

LAST EDITED ON Oct-23-02 AT 03:14PM (GMT)
                                  Det finns ställbar diff… men hur mycket man kan ställa fram och bak vet jag ej. 30/70% kanske… Sen så (har jag hört nånstans eller läst nåt om) finns det specialversioner i Japan som är bakhjulsdrivna, men det var nog ingen sån du sett. Annars kan nog diffen på våra vanliga brännas rätt så kvickt. Runt 30s räcker har jag läst nåt om. *läser ganska mycket*
                                  /=)
                                  Min nya växellåda är helt underbar!
                                  I’m alive and kicking!
                                  Dawn

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.