- Detta ämne har 5 svar, 1,315 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Sv3nsken.
-
FörfattareInlägg
-
21 november, 2012 kl. 21:44 #29548Sv3nskenDeltagare
Tjabba! Första tråden och inlägget på SSC 🙂
Har köpt mig en PseIII och har på senare tid upptäckt att bilen drar åt höger vid gaspådrag.. Det spelar ingen roll vilken sida av vägen man ligger på. Bilen är helt original och går på original 17″. Har tänkt att boka tid för hjulinställning rätt omgående. Kan det vara något annat som spökar?
Tack på förhand
22 november, 2012 kl. 11:25 #250865pettsunDeltagareTjabba! Första tråden och inlägget på SSC 🙂
Har köpt mig en PseIII och har på senare tid upptäckt att bilen drar åt höger vid gaspådrag.. Det spelar ingen roll vilken sida av vägen man ligger på. Bilen är helt original och går på original 17″. Har tänkt att boka tid för hjulinställning rätt omgående. Kan det vara något annat som spökar?
Tack på förhand
börja med att kolla däck trycket och kolla så allt i fram vagn sitter fast och så det inte är nå glapp i grejerna. Far sedan och gör en hjulinställning så ska du se de blir bra 🙂
22 november, 2012 kl. 11:39 #250863abacusDeltagareMin förra GT gjorde precis samma sak fast åt vänster efter en hjulinställning så var det fixat.
Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2
23 november, 2012 kl. 16:33 #250866Sv3nskenDeltagareHjulinställning gjord! Inget stod snett så inget gjordes. Givetvis har jag kollat däcktycket mer än en gång, och det är stabilt på 2,5 bar. Ska prova att sätta höger hjulpar på vänstersida och tvärtom för att utesluta det också.
Bägge fjäderbenen bak har haft en tendens att kärva lite granna förut, så jag har smörjt upp dem vid ett par tillfällen. Skulle det kunna påverka att bilen drar snett? Säg att höger fjäderben kärvar lite nu också, borde inte det göra att bilen “niger snett” vid gaspådrag och på vis drar åt höger?
Är det någon som har fler idéer?
23 november, 2012 kl. 17:31 #250864.zipDeltagareSka prova att sätta höger hjulpar på vänstersida och tvärtom för att utesluta det också.
Kolla först bara så att däcken har rätt rotationsriktning. Annars kan samma fenomen uppstå :p
Har nog aldrig hört talas om däck som inte har det.
Edit: Kom just ihåg att det finns vissa vinterdäck som inte har rotationsriktning, men kolla innan.
Tapatalk @ GT-I9100
23 november, 2012 kl. 17:52 #250867Sv3nskenDeltagareKolla först bara så att däcken har rätt rotationsriktning. Annars kan samma fenomen uppstå :p
Har nog aldrig hört talas om däck som inte har det.
Edit: Kom just ihåg att det finns vissa vinterdäck som inte har rotationsriktning, men kolla innan.
Tapatalk @ GT-I9100
Der är rotationsfria Continental 225/45/17 vinterpuckar på nu. Kändes dock inte lika mycket med sommardäcken, som jag inte kommer ihåg dimensionen på men de är 18″ iallafall. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.