SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning DRAR ÅT VÄNSTER? ELLER?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Boki
    Deltagare

Lekte lite med Subban förra helgen, typ lite ”drifting”, dounats mm…………. då menar jag att jag gjorde 3 varv åt höger o 3 varv åt vänster.

Mitt problem nu? är att jag tycker bilen drar åt vänster, men kan det verkligen påverka framvagnen det ”lilla” jag gjorde. Tycker bilen borde vara gjord för sånt. 🙁 Hur klent är det byggt?

Är det ilission eller drar den verkligen?………….

När jag kör på motorvägen(E4an) längst till höger nära vita linjen så åker den rakt o höger lite blandat……… MEN så snabbt jag ligger i mitten(i filen) längst till höger så WHPOOOPPPP åker den till vänster, släpper jag ratte åker den över alla 3 filer…………. VAF-N hur skall man tolka det???!??!! 🙁 🙁 🙁

Mats
      Deltagare

Låter ju som om den är otroligt spårkänslig. Pröva på nån annan yta och kolla om den drar lika mycket där.
        Dina övningar skall ju inte påverka hjulinställningen. Förutsatt att det inte tog i nån kant eller nåt sånt.

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

Manor
        Deltagare

Det kanske kan vara värt att göra en 4-hjuls inställning då många Imprezor har en felaktig inställning från fabriken.

Har den varit spårkänslig även innan dina ”munkar”?

Lefty
          Deltagare

Du har RE070 däcken på va? Där har du orsaken till att det är spårkänsligt. Min bil är också spårkänslig, de är nått man får leva med när man har lite bredare däck 🙂

RE070 är lite spårkänsligare än en del andra däck… testa släng på vinterdäcken och se om de är likadant 🙂

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=1671&mesg_id=1671&listing_type=search

Boki
            Deltagare

Sänkte bilen för inte så länge sen o i samband med det så gjordes en 4hjulsinställning. Orginalvärden förutom CAMBER fram som är nästan max.

Har 225/40 18″ Bridgestone RE050A XL………….(sitter standard på EVO9an)

När jag ”lekte” ”tränade”ihihihihhihi 😀 …….. så tog jag inte i någon kant eller grop men däremot så hoppa bilen lite……

Vad tror ni? Har inte direkt råd att göra en 4hjulsinställning igen……… blir ledsen, skall man behöva göra det så snabbt man ”lekt” lite ?????;( ;( ;(

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.