SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Drar mycket olja?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    storfiskarn
    Deltagare

har en wrx 05,servad vid 940mil! nu rullat 1600mil,vart är oljan?? fanns lite nere vid low. ska det gå åt så mycket till så lite mil,det är ju ingen olje brännare heller? eller är det??

SecretAgentMan
      Deltagare

Det är inget ovanligt alls, speciellt i början kan de ta en del olja – och det är rätt bra att lära sig hur mycket olja den tar, alldeles för få har koll på det. 🙂
        Det är inte mer än lite över en halvliter mellan max och min heller – så det är inte katastrof heller.

Gör det till en vana att slå en kik ibland – det tar en stund efter att man stängt av motorn tills att allt runnit tillbaka, nackdelen med en platt boxermotor… 😉 Naturligtvis skall bilen stå plant när det kollas.

/J

camino cielo
        Deltagare

Det är inget ovanligt alls, speciellt i början kan de ta en del olja – och det är rätt bra att lära sig hur mycket olja den tar, alldeles för få har koll på det. :)Det är inte mer än lite över en halvliter mellan max och min heller – så det är inte katastrof heller.Gör det till en vana att slå en kik ibland – det tar en stund efter att man stängt av motorn tills att allt runnit tillbaka, nackdelen med en platt boxermotor… 😉 Naturligtvis skall bilen stå plant när det kollas./J

Vad konstigt, pa min ’05 USDM WRX och alla andra bilar jag haft sa ar det 1 liter mellan min och max.

SecretAgentMan
          Deltagare

Praktiska tester på diverse modeller visar på styvt en halvliter, men det kan ju vara närmare en liter än en halv. 😉 Poängen är, skaffa en egen uppfattning om din egen bil.

/J

storfiskarn
            Deltagare

gött,helt normalt alltså. har haft tre legacy innan och dom tog ingen olja! blev lite rädd bara,kim på bilbörsen sa att dom tog ingen olja? han är ju inte gud ioförsej….

Manor
              Deltagare

…min GT har gått 16500 mil och den drar inte en droppe olja mellan bytena (var 625 mil).

SecretAgentMan
                Deltagare

Jupp, men det är lite av poängen – det är motorer som byggs på löpande band, med ofrånkomligt lite toleransskillnader, och hur hårt bilarna går efter kommer göra skillnad.

Håll koll på just *din* motor, få en känsla för vad som är normalt, att de tar olja är inte alls ovanligt.

/J – vars smidda motor inte verkar ta något speciellt, medans fabriksmotorn sopade i sig en del efter 11000 hårda mil, tvåhalvan tog lite mer. :+

storfiskarn
                  Deltagare

Den ska dra olja men ändå inte? Är det hur man gasat dom första 500milen som avgör det eller?? en del tar andra inte,har jag förståt rätt då? vet att den gått på mantorp,jäkla mantorp alltså..fast trevligt ändå…..vrooom

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.