SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Drar och slår..

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Calle
    Deltagare

I höstas så gjorde jag en fyrhjulsinställning och grejjerna stod inte riktigt som dem skulle..
      Men det fungerade bra i ungefär 2 veckor, sedan började bilen dra till vänster igen.

Satte i whiteline distanser till t-bryggan för som håller upp Sudden eftersom att den slog lite, blev bra tills jag bytte koppling… Känns som att helvetet brakade lös efter det.
      Bryggan slår mer än innan jag satte in distanserna, det gungar framvagnen och bilen drar ganska mkt vänster 🙁

Fixade nya däck idag samt balanserade alla fälgarna och gjorde rent dem, kollade även så att dessa bar raka och det var dem.
      Såg att vänster fram-hjul har tappat inställningen totalt då det har blivigt galet mkt toe-ut.
      Kollar man högerfram så ligger det längs skärmen.
      Ska göra hjulinställning nu i veckan men sen så har jag ju resterande av problemen med att det gungar och klonkar… Vad är det som brukar ge sig i bussningsväg?

Mumin
      Deltagare

krängingshämmaree? skulle jag tippa på om det klonkar vid gupp osv! byt dom innan mätning mitt tips.. iaf ta reda på felet. helt onödigt att kasta pengar på en mätning om annat skulle vara dåligt och behövs en till!

Calle
        Deltagare

Nja det är bara när man åker iväg eller släpper gasen efter pådrag..
          Har inte märkt något när man kör över gupp eller något =S

det är inte motorfästena heller eller lådan som gungar, känns som att det kommer ifrån mitten av bilen, t-bryggan och båda hjulsidorna fram.

Calle
          Deltagare

Märkte i morse påväg till jobbet att den ålar sig fram fast man inte rör på ratten något..?
            Samt att det gnisslar vid vänsterframhjul när man svänger fullt i parkeringshastighet =S

Mumin
            Deltagare

Kolla hullager? men att det ålar sig ja du! spår i asfalten? sneslitna däck?

Calle
              Deltagare

Ska byta länkarmsbussningar snart samt göra hjulinställning.
                Upptäckte som sagt häromdan att hjulen pekade lite som fjädrarna i en indian hatt… Tycker att det är lite konstigt då jag kört drygt 300mil sen hjulinställning =S

Hade bilen på lite snabb koll hos Jrm idag och det ända dem hittade var dessabussningar som inte var i toppskick direkt.
                Måste igentligen ha varit en relativt dåligt utförd hjulinställning..

Erok
                Deltagare

Fan det känns som att du får problem efter problem, jobbigt =/

<-- patrik carlsson och patrik torells polare vid namn jocke, kanske känns bekant? =)

Calle
                  Deltagare

Jo känns som att det är problem efter problem… Mestadels jag som är nojjig efter att ha ägt Mitsubishi =P

Jaså, Jocke? Vem e de? =P

Erok
                    Deltagare

Jaså, Jocke? Vem e de? =P

jag kom in å kollade på när kallander å du bytte däck på crossarna i somras, på isodrän dvs men men skit samma ;D

Calle
                      Deltagare

Aha, då förstår jag =P

Nog med OT! 😉

Problemen är lösta, vet inte riktigt men 2 bultar på varsin sida i fram var utbytta så att det inte gick å ställa camber, caster osv..
                        Nya beställda så hjulinställning görs nu i veckan igen 🙂

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.