SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Drivknut

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Joakimgabrielsson
    Deltagare

Hej!
      Nya killen här igen som tjatar och tjatar.

Hörde när jag var ute och körde igår att det kom ett lätt knackande från framvagnen när jag svängde höger i låg hastighet. Antar då att det är en drivknut. Men hur vet man om det är inre eller yttre? Verkar ju vara rätt lätt att byta, men är lite orolig om reservdelarna kostar skjortan!

Gilarski
      Deltagare

Hej!

Hörde när jag var ute och körde igår att det kom ett lätt knackande från framvagnen när jag svängde höger i låg hastighet. Antar då att det är en drivknut. Men hur vet man om det är inre eller yttre? Verkar ju vara rätt lätt att byta, men är lite orolig om reservdelarna kostar skjortan!

Den vid hjulet är den som frestas när du vrider på hjulen så jag skulle nog våga säga att det är den yttre. Plocka ut axeln & kolla, lätt gjort 🙂

Sitter en sprint i axelns infästning närmast lådan, denna måste du knacka ut för att kunna dra ut axeln dock.

Steewe
        Deltagare

Hej!

Vad har du för bil? Har ett par drivaxlar ligger i garaget nämligen.

Mvh Stefan

Joakimgabrielsson
          Deltagare

Vad har du för bil? Har ett par drivaxlar ligger i garaget nämligen.

Mvh Stefan

En impreza sti -07
            Hade ju vart skitbra om du hade en höger fram!

Steewe
            Deltagare

En impreza sti -07
              Hade ju vart skitbra om du hade en höger fram!

Ajfan, det är ont om. Sitter en på bilen men den får nog sitta kvar där. 😉 Lycka till med jakten och hör av dig om du behöver hjälp (har stort garage i Kungälv med tre Subbor).

Mvh Stefan

Joakimgabrielsson
              Deltagare

Ajfan, det är ont om. Sitter en på bilen men den får nog sitta kvar där. 😉 Lycka till med jakten och hör av dig om du behöver hjälp (har stort garage i Kungälv med tre Subbor).

Mvh Stefan

Ok, synd. Har hittat på ebay för 600. Antar att det är samma som sitter på -07 som på 2.0 an?
                Kul å höra att det är lite subarusar i en annars motorsportbefriad stad. Inte mycket i bilväg å se. Säg till om ni har nån tillställning.

PS, Du är inte sugen på en kolfiberhuv till någon av dina tre? Skulle vilja har en blå original ist.

Christian S
                Deltagare

PS, Du är inte sugen på en kolfiberhuv till någon av dina tre? Skulle vilja har en blå original ist.

stefan har bara en halv bil då han delar bil med magnus:p sen är vi 2 till i garaget som har våra bilar där;)
                  vi kör old age imprezor med new age drivlina (dvs 6 petat) så det är inte så mycket karossgrejer som du har som passar på våra bilar;)
                  dom drivaxlarna som stefan har är ifrån en GT som är över ifrån en drivline konvertering.

Joakimgabrielsson
                  Deltagare

stefan har bara en halv bil då han delar bil med magnus:p sen är vi 2 till i garaget som har våra bilar där;)
                    vi kör old age imprezor med new age drivlina (dvs 6 petat) så det är inte så mycket karossgrejer som du har som passar på våra bilar;)
                    dom drivaxlarna som stefan har är ifrån en GT som är över ifrån en drivline konvertering.

De gamla är ju fina. Har för mig Burns sa att de var den roligaste rallybil han kört. Och WRC är ju så gott som original! 😉

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.