SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor drivlina sti

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    thehook
    Deltagare

>Mittåt Ghoofy…
      >
      >Men 50:50 mellan fram och bak innebär knappast per automatik
      >understyrt, det handlar
      >väl lite om körstil och chassisättning oxå? Eller låser
      >DCCD´n även upp främre och bakre diffarna? Isåfall kan jag
      >tänka mig att det är ruskigt trögt att få fronten dit man vill
      >utan att vålda och ha sig. =;)

Japp, det klonkar rejält om man låser DCCD:n! 😉

Mvh / Krooken

rallymarkus
      Deltagare

Driver Controlled Center Differential (DCCD) AWD: Exclusive to the WRX STi. Features both manual and automatic modes, uses an electronically managed multi-plate transfer clutch in conjunction with a planetary gear-type center differential to control power distribution between the front and rear wheels. Normally, DCCD splits power 35% front and 65% rear. DCCD also features a helical-type limited-slip front differential and mechanical limited-slip rear differential.

ExOrdis
        Deltagare

Nja, från start är den 50:50 fram och bak och med justeringen går det
          att föra kraftfördelningen bakåt mot bakaxeln. Vet ej hur mycket men det ger iallafall överstyrning och inte under…
          Mera sladdbenägen vid utgång ur kurva och mera
          ”nervös” vid snabb ingång i kurva med gasuppsläpp.
          Hållbarhet för raska turer är inget problem, däremot som Kvarnis
          klokt uttryckte sig, saknas mekanisk empati och tävlingsnerven
          tillåts härja fritt så går det med största sannolikhet att köra sönder
          en STi eller vilken annan bil som helst för den delen. 😉

ExOrdis
          Deltagare

Mittåt Ghoofy…

Men 50:50 mellan fram och bak innebär knappast per automatik understyrt, det handlar
            väl lite om körstil och chassisättning oxå? Eller låser DCCD´n även upp främre och bakre diffarna? Isåfall kan jag tänka mig att det är ruskigt trögt att få fronten dit man vill utan att vålda och ha sig. =;)

ExOrdis
            Deltagare

Mmmmmm, eller varför inte ett mappningsbart alternativ som komplement
              så blir det väldigt nära ett äkta TCS. Ge mig NU! 🙂

rallymarkus
              Deltagare

har en liten fundering ang drivlina på sti o4.. har ju dccd diff i mitten o om jag förstått allt rätt så e den låsbar (fungerar)och sen kan man öppna diffen stegvis o på så vis få en mer bakhjulsdriven karaktär…o ju mer låsning mer understyrning… o sen e de väl visco i bakaxeln men fram har jag ingen aning????
                hann ju bara testa dccd diffen lite på snö o den verkar ju spännande o prova ut till vintern..
                koppling o så hållbarhet??? (inte rattlåsrejs utan lite hårdkörning)

rallymarkus
                Deltagare

hittade den faktan på den amrikanska sidan… men bara det blir vinter o halt så man får prova ut allt.. o en bred isbana.. men nu e de ju sommaren först. som gäller

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.