SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor drivlinan kass

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    mip
    Deltagare

jo det var detta med drivlinan finns det nån som vet vad man kan vända sig nånstanns i Göteborg där man kan titta eller lyssna på min bil jag behöver expert hjälp för att lösa mitt problem det låter brrrrrrr nånstanns från drivaxeln skall börja vandringen mot 500+ så jag behöver nån som tittar på min pärla innan jag börjar
      MVH TACK MIP:) 😉

fruktis
      Deltagare

Åk till Sellholm och säg: ”Hej gör så att min drivlina pallar 500hk”

Då säger han typ såhär… okej ge mig 100.000 så fixar jag det om 1 vecka eller så…

Så lätt äre =)

Addson
        Deltagare

Åk till Sellholm och säg: ”Hej gör så att min drivlina pallar 500hk”Då säger han typ såhär… okej ge mig 100.000 så fixar jag det om 1 vecka eller så… Så lätt äre =)

😀 😀 😀 Rätt lätt svar!!

imprezapinge
          Deltagare

Åk till Sellholm och säg: ”Hej gör så att min drivlina pallar 500hk”Då säger han typ såhär… okej ge mig 100.000 så fixar jag det om 1 vecka eller så… Så lätt äre =)

+ momsen + lite till,
            inte att förglömma! 😛 :+

SecretAgentMan
            Deltagare

Skulle väl tippa på ett hjullager, av med hjulen och kolla att muttern som håller ihop axeln i hubben inte lossnat (stor rackare, tror det är 34 mm).

/J

Manor
              Deltagare

Seriösa svar… 🙁 Jag kan tyvärr inte hjälpa speciellt mycket heller, men du kanske ska be nån verkstad kolla på det om inte någon hör av sig här som kan hjälpa dig? Om du vill åka till en subarumeck så rekommenderar jag hellre gubbarna på Högsbo bil än MLS. Hoppas det löser sig.\Kalle

Seriösa svar på en seriös fråga ;). ”Jag ska ha 500+ i min Impreza men det låter brrrrrr någonstans”…hur lätt är det att svara på en sådan fråga… :(.

mvh Mats N

Manor
                Deltagare

med tanke på antalet poster killen gjort(förutsätter här helt politiskt inkorrekt att det är en kille) så kan man ju kanske ta det lite lugnt och inte försöka skrämma bort honom från vårt eminenta forum?

Kraftigt OT:

Ja, det var väl just det. Det tillhör väl vanlig god uppfostran att (typ) presentera sig, innan man käcker ur sig en fråga som tydligen retade upp fler än mig. Vårt eminenta forum kommer inte att vara ett eminent forum om kreti och pleti registerar sig och utan någon form av ”ödmjukhet” (fel ord, men det närmaste jag kunde komma på) gör ett gott försök att ”passa in”. Kanske är det så att priserna har gått ner så pass långt på Imprezorna att vi kommer att få dras med nykomlingar som ska ha massor av hästkrafter direkt…eller som en annan person i en annan tråd beklagar sig över att det är svårt att göra donuts med Imprezan och att han hittat tre klumpar i växellådan…men det går bra att köra ändå.

Det är möjligt att 500+ hk killen (jag antar också att det är en kille) är jättetrevlig och en stjärna att mecka (och har en kappsäck full med pengar)…men då får han agera därefter.

mvh Mats N

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.