Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #30878
    Arson
    Deltagare

      Hej,

      Funderar lite kring det här med Daytime Running Lights på de senare Imprezorna som verkar vanligt i framförallt USA.

      Hur krångligt är det att få till nedanstående uppsättning ljus när lamporna är inställda på “avstängd” eller “parkering”?

      // Mattias

      #259581
      zanoii
      Deltagare

        Det finns ju moddar för det men jag har för mig (kolla upp detta) att de europeiska reglerna säger att bakljusen inte får vara tända vid drl.

        #259579
        karlzzon.
        Deltagare
          #259580
          Arson
          Deltagare

            Haha, vilket trams:

            “Anledningen till att övriga lyktor inte får användas tillsammans med varsellyktor är främst av miljöskäl (högre bränsleförbrukning och CO2 – utsläpp).”

            Ska hitta någon guide då, tycker det ser schysstare ut än med nuvarande positionslampor 🙂

            #259582
            zanoii
            Deltagare

              Haha, vilket trams:

              “Anledningen till att övriga lyktor inte får användas tillsammans med varsellyktor är främst av miljöskäl (högre bränsleförbrukning och CO2 – utsläpp).”

              Ja det där var en riktig j*vla brainfart. HUR tänkte de där egentligen? Även om man skulle ha 2x100w bakåt så är det ju en fis i rymden jämfört med vad resten drar.

              #259583
              Mark77
              Deltagare

                Lite sent ute med svar. Har en 2008 Impreza 2,5 från Kanada och den har DRL ljus(helljusen med nedsatt styrka). Fungerar så att när man startar bilen med handbromsen uppdragen så är dom släkta och tänds när den släpps. Fungerar även i P-ljusläget. I off läget lyser endast DRL belysningen, men instrument etc är också mörka så man märker nog när det blir mörkt att man skall tända halvljuset.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.